Alla inlägg under april 2013

Av Belinda Andersson - 28 april 2013 15:45

I morse när jag kom hem orkade jag inte blogga så får göra de nu iställe!


Va fint väder i går hängde en stund vid fribbans, drog en snabb vända till stan

och köpte nya skor! Mötte upp Lena och hennes döttrar på gränby!

Gott skratt fick man allt ! :)


Åkte hem tvätta av bilen och gjorde mig själv i ordning!

Försökte hålla koll på vilka som skulle åka med mig, men

allt efter att klockan börja närman sig att åka hoppa folk av,

dom hann inte färga håret klart elle så hann dom inte göra

de dom skulle göra osv.

Ena mecka bil och sa till slut att han inte skulle hinna hänga med,

så börja rulla mot uppsala och möta upp dom andra som redan hade hunnit

åkt in till stan redan.


Möte upp folket på Ikea parkering i uppsala och där ifrån gick karvanen till Barkarby.

När vi kom till Barkarby var de smetat med bilar och folk, hitta en parkerings plats parkera!

Tog fram kameran och mötte upp dom andra och så gick vi å ställde oss och kolla på alla bilar

som åkte längs vägen!

   En liten del av parkeringen


Vart lite bilder fotade, endel bra och en del mindre bra!

En bra och rolig träff!

Poliserna stod och filma / tog kort när bilarna burna mellan

rödljusen!

             

Lite bilder från kvällen!



Vi börja rulla hem!

Hitta två nya polare på e4an när vi åkte hem!


När vi stanna snacka vi lite och böt nummer!

När jag börjar rulla mot våla så ringer mobilen,

och ena killen ringer.


Han: Hej de är jag i den silvriga bmw.

Jag: Aha då vet jag, haha ! D är jag i den silvirga X3an

Han: DU!! Jag kom på en sak, vi böt nummer men vi presentera oss aldrga

Jag: Ahh de har du rätt i! Billa

Han: Johan

Så börja v grava lite!

Små snacka lite om vad som händer och vad vi skulle göra.


Samtalet av slutades och jag fortsatte hemåt

Kom till våla åkte hem släppte ut hunden,

drog fram snacka lite med Stoffe som precis hade vakna

och så kom tomas fram o snacka o tog en cigg.


Snurra runt lite, sen ringde telen och folk skulle ha skjus hem, så körde

några vänder med folk som skulle hem.

Solen hade börja kommit fram när jag lämna av den sista,

Klev innan för dörren här hemma kl 05:40

släppte ut Ozzy, gick upp, la in bilder på datan och slog på

Sons och somna ganska fort!


 


Idag sov jag till en 12 snåret tror jag klockan va,

vakna till en stund vid 10 tiden när mobilen vibbrera till


Åkte fram en stund och var lite social nu ska jag nog ta tag

i städning och sen ska jag och Anneli ut och gå en sväng

Av Belinda Andersson - 27 april 2013 03:10

Inatt vart de inte mycke sova! De bara gick inte! Snurra runt lite med bilen bara för att kanske bli lite trött!

Vädret har gått från sol till regn och från regn till sol hela dagen!

Jag och Nisse drog till Gävle för att besiktiga calibran! Den är fan soppa snål! Den gick igenom besiktning trots en grinig besiktnings man som antagligen bara ville hem!
När vi åkte hem fick takluckan vara öppen ! :)
Kom till våla o vi tog en cigg med Marcus och Ruben!
Vi drog hem, men var bara hem och vända , åkte och lämna lite dricka åt Micke tog en cigg snacka lite!
Drog hem käka lite, städa och tvätta x3an efter de drog jag fram och tog en cigg med Nisse och snacka lite!

Körde fram syster Linn o Adde, dom skulle fram och dricka lite, när jag lämnat av dom drog jag till Micke igen!

Alltid lika trevligt att vara där!
Vi snacka skratta och fick otroligt sjuka idéer haha!
Klockan sprang i väg som alltid, och jag börja rulla hem! Försökte nå syster och tog ett varv framme innan jag börja rulla mot skogen, men han inte långt in på "våran" väg innan Linn ringde och jag fick vända o hämta dom!

Nu är jag hemma, Ozzy har fått vart ut jag har slagit o gång projektorn och kollar på sons of anarchy !

I morgon blir de bil träff !!

Av Belinda Andersson - 26 april 2013 01:06

Idag har de vart helt underbart ute, solen värmde och inte ens vindarna kändes kalla! Idag kändes de som att våren börjar komma!

Har vart ute i stort sett hela dagen, gick till grannen och va ute med dom när barnen sprang o leke! Sen drog vi fram för att käka glass, flingan och wilja kom och jag o wilja dela på mjukglassen!
Vart kvar på kiosken, sen kom Louise med barnen så satt med dom medans dom käka lite!

Ida kom till kiosken och vi tog en krov o så kom Stina Hanna Jeanette satt kvar med dom och snacka, sen drog jag och Ida ut till oss för att hämta träningskläder till syster som hon sedan inte behövde!

När vi kom tillbaka till kiosken hade lillebror kommit dit!
Vi fråga lilla Stina vem av oss som Emil fick krama men han fick inte kramas med nån av oss utan han skulle kramas med sitt jobb! Sötunge!

Vi satt där en stund och sen rulla jag hemåt! Skulle släppa in hästarna efter som syster skulle iväg, men fick även mocka åt dom! Tänk så snäll jag är ibland hehe :) ozzy och Arne var med ute i stallet och dom tyckte oxå de var otroligt skönt ute!
Tog in hästarna och jag gick upp till mig för att ladda min mobil lite!

Nisse ringde och fråga om jag kunde hämta honom lite senare, klart jag kan de!
Men åkte fram till kiosken ännu en gång, jag och Annelie satt och fika lite, snacka lite skit och så!
Sen ringe Nisse och sa att jag kunde börja åka om ett tag!
Stod kvar ett tag o prata med Anneli o sen hoppa jag in i bilen och börja rulla mot månkarbo!
Fick vänta en stund innan Nisse kom, åkte mot våla lämna av honom hemma hos sig!
Drog en sväng till Micke snacka lite o rökte!
Syster ringde o sa att hon satt på bussen så efter Micke drog jag till våla och invänta bussen och syster!

Nu är jag hemma och ska försöka sova, men känner mig inte så trött, är mer seg, kroppen är trött men inte skallen!

Av Belinda Andersson - 25 april 2013 01:15

Idag har jag gjort dittan o dattan!
Jag hade inte inte ont idag, och de var hemsk skönt!
Fixa hunden på morgonen,
Fixa lite hemma innan jag drog till kiosken en stund!
Träffa Sanna drog ner till laksjön satt där en stund och snacka och så såg vi en tusilago elle hur d stavas!
Sen drog vi in till stan och fixade lite :)
Handla lite hundmat och godis till ozzy och handla lite ljus oxå!

Kom hem och la mig o vila en stund,
Fixa ett tag på kontoret!
Inte ens där får jag vara ensam utan att katten ska klänga o kliva över tangtborder när han inte får uppmärksamhet!
Tog ut ozzy och drog och fixa lite sen tog jag en kopp te me Anneli o h snacka lite skit!
Efter de bärde det av till Micke, tog några cigg o snacka lite !

När jag kom hem lös det i stallet, så tog ut ozzy och gick till stallet för att natta hästarna!
Sen när de ändå lös på ridbanan passade jag på och träna ozzan i lydnaden, gick bra han var ganska taggad :)

Gick in när jag vart klar och kolla vad mor höll på med, hon satt o gjorde rosor!
Sen skulle jag gå upp och lägga mig, Måns hoppa ur fotöljen och Arne hängde på, så nu är de 2 rottisar och en katt i sängen, måste säga att de är ganska trångt!
Nu ska jag försöka mig på och sova lite !

Av Belinda Andersson - 24 april 2013 01:04

Idag har de vart ganska segt!
Morgonen börja med mys och bus med ozzan! När jag sedan frågar om vi ska ut, trycker hani från med fram tassen under revbenen på höger sida, får rivmärken av tassen!
Tänker inte så mkt på de, klär på mig och vi går ut!

Kommer och fixar lite och sen drar jag till kiosken! Drar i väg en stund och fixar lite sen hem , tar ozzy och Arne på en promenad, och kameran fick följa med!
Fint väder när vi börjar gå men på vägen hem spöregna de blixtra och åska!
Skicka in hundarna och drog ut till hästarna och släppte in dom!

Hämta syster och åkte hem la mig i soffan en stund!
Då börja jag känna smärtan på höger sida, tänkte inte mer på de heller. Körde i väg syrran som skulle på tjejkväll!
Och kände att de börja göra ondare i sidan!
Åkte och fixa lite saker!

Åkte till Micke en stund tog en cigg och snacka lite!
Börja åka hem så ringer syster och jag får vända o hämta henne! För varje gupp jag åkte i gjorde de ont i sidan på mig, även när jag går börjar de göra ont! När jag tar ett kliv med höger ben!

Körde hem henne tog ut hunden och sen drog jag i väg på en dejt med Lena :) lika trevligt varje gång :)

Min katt har varit lite sur på mig för att jag drog iväg i helgen och han inte fått äta mat med ozzy eller sova med honom, så han har inte synts till när d vart dags att gå upp, men i dag har de släppt! Så nu ligger vi alla tre här i sängen och både hund o katt är lika svartsjuka när man ger nån av dom lite mer uppmärksamhet!

Nu tänkte jag försöka sova bort min smärta så jag slipper de i morgon!

Av Belinda Andersson - 23 april 2013 01:49

Idag har de vart ganska lugnt,
Fixa på kontoret och gjort de som skulle göras!
La mig i soffan en stund , satte mig på kontoret igen och kolla igenom gamla almanackor från 2011-2012, ganska kul o kolla o se vad man gjort :)

Fixa lite o dona lite, sen drog jag fram till kiosken och gjorde Stina sällskap :)
Jonas va i våla o vi tog en cigg, satt kvar en stund till o snacka lite!
Efter de drog jag till Micke, skulle bara dit en liten stund men vart längre än jag trodde! Men trevligt äre :)

Hunden är fixad och jag ska sova!

Av Belinda Andersson - 21 april 2013 15:29

I fredas var de full rulle! Packa fixa, lämna x3an så dom kunde lägga om däcken på fälgen!
Åkte runt och fixa lite innan de var dags att hämta x3an och en anställd för att dra järnet in till stan!
Jag körde picis o syster tog X3an!
Grabbarna hade börjat dricka o härja på, på sina egna vis! På e4an in till stan kör syrran om oss och fick se en rumpa dundra förbi, nu hade Stefan kommit igång, och de fortsatte med lite mindre galen skap på vägen in!

Kom in till såifa och mötte upp dom anställda o hoppa på bussen!
Kom fram och hoppa av bussen, hämta frukost och dörrnyckel!
Fick ändra en nyckel så de skulle stämma överens med namn!
Två av dom anställda fick lämna ölen som dom hade i väskan!

Kom på båten och vi satte oss i baren, innan vi gick till hytten och lämna våra saker!
De var dags för middag, vart oxfilé potatis super gott var de ! :)
Dom anställda började bli fulla! Och vi skratta oss dubbelvikta många gånger!
Vi alls gick till våra hytter och börja göra oss i ordning för kvällens trevligheter :)
Hytt telefonerna gick varma! Haha!
Samla gänget och gick till baren ,
Vi vart lite splittrade, gick runt o träffa folk o snacka lite alltid trevligt att träffa nytt folk!
Vi vart samlade och drog till baren högst upp!
Straxt innan tio fick jag natta den första, han fick välja att antingen gå med mig ner till hytten o sova elle hamna i fylle cell!
Efter mycket om och män så fick jag in honom och han tok slockna!
Gick upp till dom andra, och sen gick jag och Mickis runt och kolla lite,
Gick till dom andra igen, snacka en stund försökte lets rätt på dom som gått iväg, hitta en av tre så mötte upp dom andra och drog till dans golvet!
Ena anställda var som en duracell kanin på dans golvet! Han hoppa, han snurra, han dansa över hela golvet ! Haha!
Vid tre tiden tog jag två andra anställda och natta dom!
Hmm de där med att vara nykter på en kryssning de funkar men man får se till att dom kommer i säng haha!
Jag tänkte själv passa på och sova lite!
Gick till min hytt och la mig, haha den funka ju inte, vart väckt av att dom ringde på hytt telefonen men orkade inte svara! Efter en stund hör jag ute i korridoren visst vare 7010 dom bodde på? Drog täcket runt mig och öppna!
Jo där stod de tre fulla och glada anställda som ville fortsätta dansa o festa !
Dom fråga vart min rumskamrar var , och de hade jag då ingen aning om haha :)
Jag kanske lyckades sova Max en timme innan de var dags att klä sig och hänga med dom, gick till en anställds hytt och fick berättat deras kväll under den timmen jag vart borta! Och lite annat fyllegnabb! Men dom ville ju fortsätta festa så vi skulle gå till en bar men kom då att dom stängt när vi kom ner, men mötte upp ett ragg till ena anställda och hennes vän!
Gick till hytten snacka och hade en liten efter "fest" ! Gick ut o rökte! Sen vare dags för näste anställd att sova natta honom, och han med ragget ville låna min hytt efter som den va tom och dom ville snacka o festa vidare!

Tog den andra lediga sängen hos den anställde jag nattat, men vart snart varse om att där inne gick d inte och sova! Han drog timmer stockar så de smala om de! Haha
Gick knacka på min hytt och vi drog ut en stund till och snart var klockan dags att väcka dom sovande anställda för att äta frukost, och insåg då att de inte var någon mening med att lägga sig då!

Väckte dom anställda , dom som mådde bra hängde med och käka och dom andra som mådde dåligt låg kvar, vi käka lite go frukost buffé , när vi skulle gå från den kom de några anställda som vaknat till liv och ville käka!
Vi gick upp till hytterna vila liten stund
Och sen vare dags för att bada bubbelpool! Så grymt skönt! Vi låg på soldäck oxå, där höll jag nästan på att somna!
Resan började närma sig sitt slut, men än vare tid kvar !
Vi käka lunch, den var inte så god om jag ska vara ärlig!
Sen vart de taxfree och hytthäng, alla hade börjat om förutom en som vart magsjuk under natten morgonen!
Packa våra saker och gick upp till baren, dom beställde drinkar så gick vi ut till solen och satte oss!
Bakfylle/fyllehumorn tog sin rätta plats! Alla garva! Tårarna spruta o man låg dubbelvikt!
Sen vare dags att kliva av båten och vi samlades där vi trodde bussen skulle gå, vi fick vänta ett tag innan bussen kom! Hoppa på bussen och skratt attackerna fortsatte på bussen!
Jag var över trött!
Kom till såifa tog picisen packa in de som skulle in där och två anställda och sen åkte resten x3a!
Åkte till Max o käka o sen vart vi utskämda! Ena anställda viker inte för något, han drar ner byxor och kallsonger och gick fram till en bil med tjejor i!
Jag skämdes och hoppa in i picisen, och vi börja rulla hemåt!
Jag var super trött och när jag kom hem la jag mig och sov en timme typ! Bytte om och åkte o hämta syster o Bina! Dom ville me åka med när jag hämta folk i stan! Men först kolla vi runt på lite fester här ute sen drog vi in!
Tog en cigg men en trevlig person inna bag drog mig ner på stan o hämta folk!
Åkte hemåt och lämna av folket sen hoppa jag i säng och somna !

Idag blire nog lugnt :)

Av Belinda Andersson - 18 april 2013 23:58

Jaa de blåser storm här! Har gjort hela dan, man tror nästan att huset blåser sönder!
Idag har de inte hänt så otroligt mycket!
Vart fram en stund, tog en cigg med Micke!
Åkte hem fixa med lite papper kolla lite tv!
Gick upp en stund och la mig och kolla på sons! Gosa med hunden, och han tror verkligen att han är en liten knä hund!
Drog till Micke en stund till och fixa lite!

När jag kom hem kom jag på att jag inte ätit något, så kasta i mig två mackor för att få något i magen !
Sen satte jag på mig varseljackan och ozzy reflexer och trotsa vinden och gick en promenad !

I morgon bär de av på kryssning med företaget ska bli super kul!
Förra årets kryssning var klockren!

Nej nu ska jag försöka sova men tror de blir svårt! Försöka kan man ju allt :)

Ovido - Quiz & Flashcards