Alla inlägg under augusti 2012

Av Belinda Andersson - 31 augusti 2012 20:54

Idag Har jag mest vart hos bror.
Fick i uppdrag att städa och fixa smörgåstårta.

Jag och Hanna åkte in till stan och handlad allt till
smörgåstårtan, åkte hem till bror
Hanna hjälpte till med städningen medans jag
gjorde smörgås tårta, fick åka till harbo och
Handla läsk,muggar,socker och mjölk,
de glömde vi i stan.
Packa upp och diska ur muggarna
Bror kom hem och kom på att kaffebryggarn
var trasig så fick snabbt gå till affären
Och handla kokkaffe.

Gästerna kom och jag käka lite
innan jag åkte hem.

Nu är jag helt slut måste jag säga,
Vill ut och promenera med de är liksom Inge väder
för de.. Regn regn och åter regn..

Nej nu ska jag ta de lugnt så kanske de får bli en cykel tur
Istället!

Smörgås tårtan vart inte den bästa
När de skulle gå fort så den
Fick dra åt sig lite.

Av Belinda Andersson - 30 augusti 2012 23:39

De kan man säga! For hemifrån kl 11:10 och kom hem nyss typ.
Har vart barnvakt åt en go liten flicka,
Färgat håret hos Sofie
Busat med barn
Åkt in till Uppsala med ena pöllan
Hängt på kiosken!

egentligen skulle jag bara till kiosken en stund innan jag åkte hem
Men de kom roligt folk att snacka med hela tin,
Jag och Anneli hade en liten stund för oss själva
Då vi snacka om lite allt möjligt.

Jag och pöllan gick på gränby och kolla runt lite
Käka lite o hade det allmänt trevligt

Nu är jag trött som satan
och somnar troligen som en
knubbad säl eller dylikt! :-)

I morgon står jobb på schemat
Och även dra i sig lite alkohol haltid
Dryck!

Nej dags att prova sova som en
knubbad säl!
Nassi Nassi

Av Belinda Andersson - 29 augusti 2012 23:06

Ikväll har jag vart hos Sofie
En stund och busat en massa med Bente :)

Åkte hem släppte in hästar drutta om kul i hagen
toklerig vart jag "morr"! Böt om
Och åkte o hämta Sofie.

Vi skulle ha åkt till Uppsala o handlat, men dit åker
man ju titt som tätt så vi valde Gävle istället.
Skulle handla hund mat med de vart massa annat.

Bh
Hårfärg
Hundben
O lite annat skojjs!
Behöver verkligen ny bh
och färg till håret!

I morgon blire jobb
Sofie ska färga håret på mig
Sen vet jag nog inte riktigt vad som händer
Träna vovvarna lite
Så dom inte är helt odugliga till
Hundkursen!

Nej nu ska jag kolla på film och sova.
Natti natti

Av Belinda Andersson - 29 augusti 2012 17:04

Solen lyser !!
Vart Inge bloggande igår,
Var jätte trött och visste inte vad jag skulle skriva
Va hos Sofie hela eftermiddan och kvällen.

Idag har jag mest suttit på kontoret
Räknat en massa.
Var till kiosken o va lite social,
Diskutera lite saker med Anneli,
Gosa lite med bente.

Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva faktiskt.
Ska till Uppsala och handla lite tänkte jag

Nu ska jag fixa lite här hemma

Av Belinda Andersson - 27 augusti 2012 22:48

Helt slut är jag ikväll med!

Har hunnit med lite iallfall,
Städat hos bror
Umgåtts med pöllan
Tagit massa kort på söta Stina
Hämtat en anställd i stan,
Vart på kiosken
Fått bröd som är himla gött!

Nu blir de då till o Sova faktiskt,
Imorgon blire jobb
Träffa Sofie
Gratta lillebror som blir 22

Sen vet jag faktiskt inte!

Verkar inte ha blivit så roliga inlägg
Men men ibland är inte mitt liv så roligt !

Av Belinda Andersson - 27 augusti 2012 22:48

Helt slut är jag ikväll med!

Har hunnit med lite iallfall,
Städat hos bror
Umgåtts med pöllan
Tagit massa kort på söta Stina
Hämtat en anställd i stan,
Vart på kiosken
Fått bröd som är himla gött!

Nu blir de då till o Sova faktiskt,
Imorgon blire jobb
Träffa Sofie
Gratta lillebror som blir 22

Sen vet jag faktiskt inte!

Verkar inte ha blivit så roliga inlägg
Men men ibland är inte mitt liv så roligt !

Av Belinda Andersson - 27 augusti 2012 12:59

Nu är jag hemma efter att ha hjälpt Anneli.
Skulle hjälpa henne med en häst som
Hon skulle göra ultraljud på, och de va en
Fölis i magen!!

Nu ska jag sätta mig på kontoret och fixa lite


Av Belinda Andersson - 26 augusti 2012 21:06

Är helt slut idag! Trött som satan så somnar när
som helst!
Idag har vag vart på arenan för fjärde dan med
dragracing de kom några små droppar men gick
fort att torka banan! Vi såg en hel omgång
innan jag o Linus åkte hem, körde hem honom
han mådde inte så bra idag!
Det har vart en helt suverän helg,
roligt har jag haft
trevligt sällskap
och mkt drag race

I morgon vankas jobb,
Hjälpa Anneli
Städa hos bror!

Nej nu ska jag kolla film och sova!

God natt

Ovido - Quiz & Flashcards