Alla inlägg under november 2012

Av Belinda Andersson - 30 november 2012 12:35

Jag bara älskar denna snö,

man har fått ny energi!

Tänk att slippa de gåra och dassiga blöta!


Hundarna har vart ut och lekt i snön, ozzan har gjort "snöänglar" haha

Tyra bara vimsar runt! Tyra och arne fick en stund att leka på framsidan

Arne hoppar och stutsar som jag vet inte vad!


Hästarna gillar oxå snön, alla utom Lari som tyckte

de var läskigt men han kommer nog över de snabbt :D

Aman spände upp sig när han såg snön och tyckte

att jag hade han för länge i grimman!

Haha

Zara sprang ut och börja rulla som en galning :)


Lilla Rej ska jag nog motionera som en galning i dag.

Undrar om man sitter kvar i pulkan om han springer framför haha!


Nej nu ska jag inte sitta o blogga!

Ut och leka lite mer med hundarna kanske :D

Haha

Ozzan min älskade snö hund


   Tyra min andra älskade snö hund

    Arne Familjens Snö hund

Av Belinda Andersson - 30 november 2012 01:05

Ikväll vart de sent!

Idag på förmiddan var de lugnt,
Fix med vovvar
En huvudvärk som värkte satan.

Åkte till lillebror för att städa lägenheten
Åkte hem städa 740in behövdes efter helgen.

Eftermiddan har bestått av väntan,
men väntan släppte när jag in såg att denne inte skulle komma
Jaja så kan de gå..

Min kära vän Hanna kom :-)
Vi satt hemma en stund innan vi drog i vägen en sväng
lilla syster hängde oxå med :-)

Kom hem för en stund sen
Fixade vovvarna som bara älskar när snön faller ner ;-)
jag med för den delen :-p mer snö och ännu mer snö!!!

Nej nu ska jag sova eller kolla någon film först.

Nassi

Av Belinda Andersson - 28 november 2012 22:42

Jaa idag har första snön kommit! Ligger ett tunt lager på marken,
hoppas de får ligga nu, är super less på detta geg som är ute nu.
Snön faller än får se hur de ser ut i morgon när man vaknar!

Idag gjorde jag de absolut sista me tvätten.
Åkte till Uppsala och köpte en ljusslinga
Jeanette fick följa med oxå :-) alltid trevligt med sällskap :-)
Åkte till nightwere och skulle kolla termosar men hitta inga jag ville ha
Jeanette hitta mjukisbyxor som hon köpte :-)
Träffa Hanna och Stina :-) trevligt trevligt!
Träffa Andreas oxå :-) trevligt det med :-p

Åkte hem och ju närmare hemma vi kom ju mer snö vare
och de gillas :-)
Kom hem släppte in hästarna,
Jag och Jeanette gick in och satte oss och snacka om allt mellan
Himmel och jord.
Mycket trevligt faktiskt. Tack för en trevlig dag :-)

Hundarna har fått vart ut och lekt i snön,
Dom vart jätte glada med tror Ozzy vill ha mer snö
Så han kan rulla runt i de så han ser ut som en snöhund!

Nu ligger jag i sängen och ska straxt sova tänkte jag
Blir en film först!

Nassi nass

Av Belinda Andersson - 27 november 2012 23:17

Tänkt så hemskt lätt väckt man är!
Vaknar av att katten käkar mat, eller hoppar ner från fåtöljen
Men vaknar straxt efter tre av att Lena gilla min status för de pep på
ipaden, somna väl om runt fem snåret tror jag.
Trodde aldrig jag skulle vakna då kl åtta när klockan ringde, med de gjorde jag.

Klev upp ut med vovvarna, träna inkallningen på Tyra och nu kommer hon spontant
efter en liten stund :-)
Gick in och tränade
Efter träningen skulle jag tvätta mina kläder men de vart inte bara mina kläder
utan hela familjens kläder efter som alla kläder låg huller om buller!
Sortera rena tvätten lägga de i olika högar så ägaren till kläderna kan ta sina kläder,
vi har en stor korg där vi lägger rena kläder så den va tom när första maskinen var klar.
Vart nog ett 8 tal maskiner tvättade tror jag var av en var mina kläder!
Så hela dan har jag i stort sätt tvättat,
Nu är de ingen skitig tvätt kvar där nere en maskin som nog är klar för att skickas in
i torktumlaren men de orkar jag inte nu!

Annars har jag jobbat
Jeanette kom och färga håret och toppa mig.
Tack snälla du.
Grannarna kom och hälsa på oxå,
Jag och Jeanette åkte fram och köpte middag
jag laga maten och de vart pommes och chicken nuggets med bea sås.
Alla käka här så vi var åtta st till middag.
Hamna i lite av en matkoma satt bara i köket och snacka.
Vid den tiden kände jag mig mer död en levande, bet ihop och fortsatte
Fortfarande var tvätten i fokus.
Tog ut och träna vovvarna ett tag och rasta av dom.
Sen var de bara in och träna sista passet!

Nu ligger jag i sängen och tänker sova och
hoppas på en natt med sömn utan att vakna 25 ggr!

Nassi Nassi

Av Belinda Andersson - 27 november 2012 00:11

I morse var jag ganska seg, hade nog inte riktigt återhämtat mig.
Fixa vovvarna, satte mig och jobba
Käka lite.
Åkte till kiosken
Fortsatte jobba.

La mig en stund och kolla film
Sen kom grannarna o sa hej :-)
Ännu en dag fick ozzan träffa sin bästa granne :-)

Åkte fram ännu en gång, handla yoghurt och juice
Finns de nå godare än juice ?
Tror nästan jag blivit beroende av de haha :-)
Åkte till kiosken igen för att nu jobba ju Anneli och
Henne lär ju snacka skit med ju :-) haha

Kom hem och börja träna, har vart ganska slapp på
De sista tiden och de har bara blivit en gång om dan
När jag har tränat, har haft ont i axeln ett tag och när
jag kört med hantlarna har de liksom knackat lite konstigt i den
vänstra axeln, och har haft ont i ryggen så då har jag vilat några dar
Men i dag knacka de inte så de är ju bra :-)

Efter träning tog jag ut hundarna och dom fick träna lydnad.
Vart jätte glad då Tyra verkligen var rolig att jobba med
Jätte fokuserad och arbeta glad, hon verkar vara lite små sen
i utvecklingen tror jag. Nu när hon snart är två börjar allt falla på plats :-)
Ozzan var oxå duktig, men han kan oxå göra övningarna trots att han slarvat
lite tidigare :-p och medans jag körde ozzan satt Tyra snällt och vänta,
Tidigare har hon hon hoppat gnällt och ylat men inte i dag!

Gick in och hade helt plöstligt fått massa energi.
Så fixa lite lätt i hallen fixa ozzan och Tyras hund saker
Tvätta hudtäcket till ozzan och deras reflexer!

Sen har jag en råtta i mitt sovrum och befarar att den är stor
då jag vaknar av att den går på golvet,
och nu har jag ledsnat och blivit rädd, då folk
säger att jag kanske vaknar av att de är i sängen
och de får inte hända,
Så jag fixa kattlåda, kattmat och vatten skål
bärde upp det!
Hundarna fic gå ut en sista gång,
och dom fick leka av sig,
Tog upp dom gav dom mat.
Gick ner och hämta misse Måns
Våran katt som är den enda av katterna som jagar / leker med råttor
Så nu hoppas jag råttan försvinner för gått!

Nu ska jag sova
Nassi Nassi

Av Belinda Andersson - 25 november 2012 23:11

Haha kolla igenom de förra in lägget och inser att min hjärna inte
Var som jag trodde, inte så pigg haha. Tror jag var ganska onykter
Där på morgon kvisten!

Idag har jag mått hemskt dåligt, magen har vart upp & ner, hit och & dit o ut & in
Så har den faktiskt känns, har inte vart pigg alls!
Men de är helt klart värt de efter en klock ren kväll/natt/morgon!
Käka trerätters med grannarna
Förrätten bestod av Skagen toas
Varmrätt kyckling gryta & ris
Efterrätt panacotta (osäker på stavning)

Efter de vart de film mys, alla satt nästan och halv sov.
Grannarna skulle åka och jag går ut med vovvarna
Och jag vart helt plöstligt pigg!! De snöa och snön låg kvar på backen.

Ozzan vart jätte gla när han fick träffa sina grannar,
Fick dock hålla koll på honom när dom åkt, han hade små
Tendenser att springa dit och prata lite mer med grannen!

Nu är jag iallfall ner packad i sängen och ska sova en god natt!
Natten till igår sov jag till och från och imorse sov jag bara några få timmar!


Nassi nassi

Av Belinda Andersson - 25 november 2012 08:20

Lördagen var jätte trevlig, på dan var jag hos grannen
Körde in grann tjejen till Uppsala, åkte hem hämta jeantte
Jag fixa mig eller jeantte gjorde det sen drog vill till Uppsala för att
Att gå på krogen.
Mötte upp Stoffe och bror på etage!
Jätte trevligt, drinkarna gick ner som smort. Tog slut fort dock!
Men men va ju bara beställa nya jö ;-)
Straxt innan 3 drog vi till bilen,
Ringde brors chaufför han sov,
Och hade tydligen fått besked om att han inte skulle hämta dom
Trots att dom vänta, jag ska ringer snart ska bara kolla med dom
Så ringer jag tillbaka.
Fick Inge svar, skickar ett mess till chauffören, han svarar ej.
Just då vare viktigare att få tag i dom andra,

Jag och Jeanette vänta på katalin, dom kan ju inte gå 5 mil för att komma hem!
Första samtalet till Stoffe var ok. Men resten vette fan om de va det.
Ringer och frågar vart dom är, men van vi kommer snart med polis och ambulansen är
Tokiga o släpper dom inte ur sikte, för innan hade dom mött några utlänningar, var av ena
Hota bror med kniv och han ringer polisen, men de vet inte dom andra. Så dom
Förstår inte riktigt denna uppståndelse med räddningstjänst, för än dom kommer till
Bilen typ 2 timmar senare!
Tillslut ringer ett okänt nr för mig och frågar om jag heter belinda
Och är syster till min bror, osv han berättar att dom är 100 meter ifrån!

Efter en halvtimme så ser vi ingen bror och börjar ringa, Inge svar på hans mob
Inget svar, ringer till dom andra dom hade hittat bror med hitta inte riktigt till katalin
Aja skit samma dom kom till bilen och vi fick reda på vad som hänt,
Och bror är nu utan mobil, för när han ringde för att larma polis på han som
Knivhota bror så fatta jag de som att han blir puttad och han tappar mobilen och
Utlänningen sparkar bort den.

Dom hoppar in i bilen åker till donken och börjar rulla hem!
Men kvällen sluta ju inte då, dom skulle ju prata med deras chaufför
Och reda ut allt, sagt och gjort så gjorde dom de,
Åkte hem till Steven tog en sista grogg, och kolla till slut på klockan
Och då stod den på 06:30 tanken va att åka men vi gick ut
På Altan och rökte så satt vi och små skratta lite åt kvällen,
Åt vissa kommentarer som va roliga osv.
Men sen 07:30 rulla vi hem.

Hundarna fått vart ut och jag ska nu sova en stund!
Tack och godnatt

Av Belinda Andersson - 23 november 2012 21:24

Idag for jag till Enköping och hämta Hanna ,
Drog till Enköping för att kolla på en Bimmer åt henne,
Men den va inget att ha, ganska mkt rost, lät konstigt från bakaxeln
Och Abs lampan lyste!

Efter bil kollandes drog vi till tuna park och kolla runt lite,
Köpte nya skor :-) me lövit :-)
Hannas mamma och Stina kom oxå till köpcentrumet,
I tunaPark hade dom inte mina skor men de fanns nere på stan,
Så jag åkte dit och köpte dom,
Sen drog vi och käka!
Packa in oss i bilarna och åkte till Enköping.
Handla lite på bolaget och sen drog vi till
Maxi, jag skulle handla hund mat, men dom hade inte den sorten.
Så vart hårfärg, sköljmedel för min del där!

Börja rulla hem men stanna i Heby för att hälsa på
Lena, visa skorna jag köpte och kolla igenom hennes kassar oxå.
Hon hade hittat mkt fina kläder :-)
Sen slinga jag hennes hår :-)
Och efter de börja jag åka hem.
Kom hem öppna en cider ut med vovvarna
Och nu tok dök jag ner i sängen!

Nu vankas de sömn så jag orkar morgon dagen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards