Alla inlägg under februari 2013

Av Belinda Andersson - 28 februari 2013 00:28

I morgon bär de av på äventyr/ roadtrip! Ska bli sjukt kul och trevligt sällskap :) aldrig fel med det :) beräknas att komma hem på lördag :)

Ska bli otroligt skönt att komma iväg lite! Se lite annat och komma bort!
Min syster har fått ansvar för Ozzy medans jag är borta :)

Idag har de vart ett otroligt bra väder +10 grader och sol ! Snart så snart är nog våren här!
har vart runt lite o fixat på eftermiddan/kvällen!
Även där har de vart massor med trevligt sällskap :)

Nej nu ska jag ta och sova, så man orkar med morgon dagen o resterande dagar :)

Av Belinda Andersson - 26 februari 2013 00:13

Jag har ingen aning om vad jag ska skriva! Känns som att jag inte har något intressant att skriva!

Har fart runt lite här o var! Umgåtts med trevligt folk :)

Idag har jag fixa lite inne Istan o fick trevligt sällskap, tog en cigg med limpan på Scania !
Planera en spontan road trip :) ska bli otroligt trevligt och kul!
Va och köpte en barn vagn åt Bente!

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer! Har inte hänt så mkt

Av Belinda Andersson - 23 februari 2013 02:33

Idag har de inte blivit många ryck!
Somna inte för ens på morgon kvisten,
Hade ju trevligt sällskap :)
Kom hem sov ett tag till då de inte vart
så mkt sömn :p
Va fram en stund, sen åkte jag till en vän!
Snacka lite skit, åkte i väg en sväng, vi snacka om allt o ingenting!

Jag fick veta något som jag vart mkt förvånad över, två personer som hade diskuterat min viktminskning, de trodde jag inte om dom!
Man ska aldrig sluta förvånas!

Nu har jag precis kommit hem,
Hunden har vart ut och jag ska sova :)

Nassi nassi

Av Belinda Andersson - 21 februari 2013 12:57

Igår bestämde jag mig för att rings vc för o kolla upp min onda rygg/svank
som jag har ofantligt ont i och ville veta hur jag skulle gå till väga! Fick en tid kvart i tre till vc!
Hängde med mor till Uppsala för att kolla på en firmabil! Vart ingen firma bil!
Lämna av mor som skulle på möte !
Åkte till våla men efter vägen stanna jag och tog en cigg med en vän !
Drog till läkarbesöket! Hon knåda hon kände, men hon kände inga knölar men alla andra känner dom :/
Testa mina reflexer sträckte på benen och fick veta att mina lår muskler är en aning för korta!
Sen vart de blod prov,
Och urinprov och kolla om jag skulle vars gravid :/
De ända som hittades var att jag hade lite för höga vitablodkroppar elle va de heter!
Men de kunde bero på stress!
Mer fick jag inte reda på :/ hmm alltså äre inga fel på mig rygg trots att jag har ont som satan!
Och fick smärtstillande utskrivet!

Efter läkarbesöket fick jag åka till harbo och tanka upp L200 åt syster o sen i väg mot stan igen! Tog en cigg med Linus o sen hämta mamma!

Väl hemma vart jag super trött o la mig i sängen o vila en stund!
Ut med hunden och satte mig o kolla
på farmen!
Ut med hunden igen o sen gick jag upp!
Fick trevligt sällskap och film tittande
Vart de!
Trevligt värre!
Somna på tok försent men va gör d :)

Nej nu ska jag sätta fart på dagen tänkte jag :)

Av Belinda Andersson - 19 februari 2013 21:03

Igår hade jag otroligt ont i min rygg och nacke!
Jag klara inte av att göra något! Bara låg i stort sett hela dan!
Hitta två små knölar nere vid svanken typ, som går att flytta på! De klickar lite lätt när man rör på dom!

Idag klev jag upp tidigt!
Jag skulle till novation och lämna in x3an för den första sericen :)
Tog 1,5 timme och fixa de så vänta där medans dom fixa den!

När bilen vart klar drog jag hem o satte mig på kontoret ! Gjorde de jag inte klara av att göra igår!
När jag vart klar med de la jag mig på soffan och slappna av! Och den smärta jag fick då var av dess like like!
Hämta heatlotionen för att smörja in svanken som gjorde mest ont!
Och då hitta jag ännu en knöl! Mellan två kotor som jag förstås flytta upp o ner på kotorna när jag smörjde in mig!
Hjälpte inte mkt!
Så bestämde mig för att ta mig ett varmt bad! Haha chi fick jag! Varmvattet fanns inte men kunde inte stå ut med smärtan! Så satte igång att koka vatten till ett bad! Sagt o gjort!
Vart några kastruller vill jag lova!
När de i stort sett var klart att hoppa i gick proppen! De kändes som att de var meningen med att jag skulle ha ont!

Ringde lillebror som precis kommit hem efter att satt igång pannan igen!
Jag klara inte av att fixa de själv!
Leta rätt på lite ljus istället så jag kunde lägga mig i badet! Varmt vare !

När jag klev upp smörjde jag ännu en gång in mig med heaten och de brände på bra! Och de var otroligt skönt!
Fick äran att släpp in hästarna
Och jag bet ihop och plocka i ordning lite här uppe! Hmm jaa smärtan finns o de är inte skönt! Men ligger bara o vilar ryggen en stund innan jag ska försöka mig på att gå ut med hunden så han får röra sig lite ! :)

Av Belinda Andersson - 17 februari 2013 04:28

Idag skulle jag vart i Orsa! Men när man inte kan somna på nätterna så blire otroligt jobbigt ! Sov ett bra tag, gick ut med hunden! Käka smörjde in rygg axlar nacke med heatlotion och även armen!
När jag vakna i morse hade jag en smärta som gick i över armen! Men la ingen större vikt i de! Men under dagen vart smärtan värre! De ila i armen från arm väcket och upp i axeln! Aja de är väl bara träningsvärk från skottningen igår!! Bara o bita i hop!
Men när jag skulle ge mig på de där med att skura vart värken på tok för mycket och smärtan gick över till en aggressiv billa som kasta skurmoppen genom tvrummet! Jaa vill man inte erkänna smärta så går de över till något annat! Men skulle i väg på middag så slog på hög musik och gjorde mig i ordning ! När jag böt om såg jag armen gick i en blå lila nyans!
Har inte tid att bry mig om de! Kasta på mig kläder och ett face! När jag körde kände jag hur jag verkligen krama handen hårt om ratten, och i stort sett låste handleden så jag inte skulle röra armen allt för mkt!

Väl på middagen med Micke, var otroligt mysigt och trevligt! Vi käka och snackade!
När vi var klara skulle jag åka hem och han skulle hjälpa en polare!
Även då spände jag handleden!
Brors tjej och hennes kompis hade fest för dom hade fyllt 20! Så var där och gratta dom! Fick låna bästa grogg flaskan!
När alkoholen börja värka kände jag knappt någon smärta! Ett svagt dunkade! Jag och becka dansa och hade super kul! Även jag och Mickis hade kul! Jag och Becka kunde konsten att jävlas! Vi bara gjorde!

Nu är kvällen över och denna dag! Dags att sova med sällskap !!
Skulle skriva ett till inlägg men de tar vi en annan dag!

Nassi nassi

Av Belinda Andersson - 16 februari 2013 00:58

Ja denna dag börja med att åka med Stoffe till hallstavik för att köpa en 240 åt honom så han kan laga sin :)
Bogseringen gick kanon :)
Kanske inte den lagligaste men hem kom vi !
Lärde hem och fixa hästarna , va då inte de lättaste! Då snön fallit ner från taket tidigare i veckan så hade Jennifer fixat så dom kunde gå i den lilla ingången på sidan, men alla ville in samtidigt o jag ställde en stege så dom kunde gå in själva men Aman vart rädd och sprang in i tråden och drog sönder den! Att då försöka få in tre rädda hästar genom en liten dörr va inte ens att tänka på! Så de var bara att börja skotta!
De tog sin lilla tid att skotta undan all snö framför dörren! Men till slut kom hästarna in! Helt slut var jag i armarna!

Skulle till de andra jobbe men vart utan bil! La mig i soffan o kolla på tv, vart trött som satan! Hade sovit hemskt dåligt på natten!

Bestämde mig för att åka fram till kiosken! Där hände både de ena å de andra! Henrik var och pilla på allt, flytta allt, kolla allt, kastade lite saker osv osv! Gott skratt fick vi iallafall!
Anneli hann inte riktigt med allt! Marcus skulle promt handla in i sista sekund!
Tog en cigg och åkte hem!
Satte mig vid datan tog en cigg med Elin över telefon och sen fixa jag hunden!

Gick upp la mig och kolla på nyaste american pie , o så kom Nisse och tog en cigg innan han fortsatte hem!

Nu blire sova för i morgon bär de av till Orsa för speedweeken!
Kommer blir skojj!

Nej nassi nassi

Av Belinda Andersson - 14 februari 2013 23:32

I morse när jag vakna klev jag ut med ozzy, o idag har de legat på plus kanten i stort sett hela dan, de har duggat lite !
Jag käka lite frukost och satte mig o jobba en stund, drog fram till kiosken.

När jag kom hem från kiosken vare dags att lära sig fylla på flis!
Kanske inte låter så svårt men här lär man köra millimeter känsla!
Vi har ett tak till själva flis baljan
Och där finns de två små hål till gafflarna på traktorn, där ska de små skjusteras lite tilta lite upp o lite ner , svänga lite höger lite vänster för att inte lyckas ha sönder något, att sedan lyfta av locket med ett långt tak som är vingligt o vikar lite när man svängen ,
Att fylla på flisen i sig är ju inte så svårt byta från gafflarna till skopa o sen fylla, och på med den där millimeter känslan igen och lyfta taket och upp på plast!
Jag behöver nog ha lite hjälp nån gång till så ska nog fin känsligheten sitta där den ska!

Jag sprang in och käka o sen ut och
Ploga gårn! Allt skakande i traktorn har gjort att min rygg inte är med mig riktigt som jag vill!

Åkte fram till kiosken för att göra Annelie sällskap ett tag :)
Trevligt, Anneli var lite smått över trött o man kunde nog säga att hon likna en sprallig höna :) haha

Träffa en speciell person innan jag åkte hem oxå!

Nu äre dags för mig att sova
Upp tidigt i morron och ska hjälpa Stoffe släpa hem en bil!

Tack o god natt

Ovido - Quiz & Flashcards