Alla inlägg under oktober 2013

Av Belinda Andersson - 31 oktober 2013 23:16

Igår var jag hemma och fixa lite på förmiddan! Sen fick jag skjus till stan!
Skulle över ta bilen pappa hade!
Medan jag vänta på far drog jag in på Jysk och handla en bäddmadrass till Sofie som hon skulle han till Bentelys
Växarsäng!
Sen kom far och vi drog till bildemo och kolla upp bildelarna jag behöver ha till bilen! Lite fanns men ska leta vidare!
Sen lämna jag av pappa och drog in mot stan för att hämta Anna!
Sen hämta vi upp henns dotter och drog hem till dom!
Anna skulle färga håret på mig :)
Efter att sköljt ur färgningen vart de middag och efter de la vi i toning :)
När mitt hår var klart kasta vi in lite möbler i min bil som Sofie skulle ha!

Och börja sedan rulla in mot stan för att köpa angeleyes av en bekant! Sen drog jag hemåt stanna och tanka och sen tog jag en cigg med Micke :)
Och vidare mot våla och Sofie för att lämna hennes möbler :)
Åkte hem och fixa hundarna och sen somnade jag ovaggat! Hur skönt som helst vet inte när de hände sist!

När jag vakna i dag släppte jag ut hundarna och släppte ut hästarna och sen gick jag in och prata lite med mor!
Drog till Haga för att gå spåret med Sanna och vovvarna ! Hemskt skönt måste jag säga! Vi får röra på oss och hundarna får springa och busa så dom är trötta!
Tog med mig Sanna till våla och lämna henne hos Hanna och jag drog hem! Fixa lite nere sen kom gayle på en kopp kaffe sen gick jag upp och röjde en sväng! Ska försöka göra i ordning hallen här uppe och göra de till tränings rum :)
Sen gick jag ner o släppte ut hundarna o la mig framför tv en sväng:)
Gayle och Stoffe kom o snacka lite sen drog vi till dom o käka! Jätte trevligt :) Stoffe körde hem mig injaga satte mig o leta bil elle bildelar så jag kan få ihop min bil snart men de går inte så bra!
Släppte ut hundarna och natta hästarna !
Så nu kan jag lägga mig och kolla på sons of anarcy :)

[Bild]

[Bild]

Av Belinda Andersson - 30 oktober 2013 00:19

Inatt somna jag utan problem och sov till en tio tiden!
Vart väckt av Flingan som tyckte de var dags!
Börjar ringa runt om bilen eller reservdels bil lyckades hitta en på nära håll!
Drog fram till kiosken en sväng träffa upp Sofie ! Fick ett samtal att jag skulle åka till stan så jag drog hem gjorde i ordning mig! Åkte och hämta Sofie och Bentley :)
Drog in till stan och in på Upplands och sen vart de rusta där jah fick röjja runt med Bentley :) skit kul hade jag :)
Åkte och käka lite ! Sen drog vi hem :)
På vägen hem ringer Stoffe och säger att vi kan hämta bilen :) jippi fan så skönt då kommer vi nån vart!
Lämna av Sofie och Bentley och drog hem hämta Stoffe och bilen!
Rulla in den i garaget tog av motorhuven! Nisse kom förbi oxå! Prova huven och den passa inte :/ min front är 14 cm längre ! Men kunde de gå bra elle??
Aja bara leta en ny reservdel bil !!
Den andra Stoffe kom oxå!
Vi starta upp reservdels bilen och prov körde den!
Stoffe och gayle drog hem, vi andra stanna kvar i garaget för lite garage häng o snack , Steeven kom och Nisse åkte! Stanna kvar ett tag till i garaget, Kalle och Jeffen kom oxå hem!
Men sen gick jah in och Stoffe drog hem!
Släppte ut hundarna och satte mig vid datan och la in bilder från hundpromenaden igår! Vart några roliga bilder kan jag säga ;)

Sen tog jah en kort promenad med hundarna! Och nu har vi lagt oss , elle ja alla utom skrållan som fått för sig att röja med alla sina leksaker på övervåningen!
Varför kommer man på de nu liksom? Har haft hela dan på sig till de! Men men så kan de va!
Nu ska jah slå på ensam mamma söker och sova ! För i morrn ska jag dra och köpa angeleyes till bilen och sen dra och fixa håret och denna utväxt! :)

Denna skål gjordes när jag fortfarande hade min skrutta Nitro kvar!

Av Belinda Andersson - 29 oktober 2013 02:03

Inatt skulle jag somna tidigt o då sova ordentligt somna väl runt nio och vakna igen vid elva! Men va kul va? Nej inte mkt vill ja lova, somna igen vid tre tiden! Och klev upp straxt efter sex!
Åkte in te stan o lämna firmabilen på Upplands hämta upp pappa och åkte hem!
Satte mig på kontoret och jobba och när jag var klar med de tog jag skrållan och åkte till Sanna! Vi tog oss en härligt promenad i spåret hundarna röjde på som bara den :)
Efter promenaden åkte vi hem, jag gjorde mig i ordning :) drog o hämta Sanna och Josse, sen bar de av till Gävle!
Ibilen hade vi som vanligt våra härliga och konstiga samtal och man garva så man hade ont i magen!! :)
Kom till Gävle och drog först till dollar store , där fick jag med mig ett skrivblock sen drog vi o käka :)
Sen vart de ÖB och där köpte jag ett måttband och rusta efter det!
På rusta köpte jag ett jätte fint värmeljus set i guld , en våg en borste och värmeljus :)
Sprang in på stadium outlet hitta massor av vill ha kläder , och nån mer haha!
Men de får vänta :)
In till Jysk och kolla och där vart de inget men hitta en latexkudde som var skit cool , den blire till o köpa sen :)
Började rulla hem, och vi tog våra härliga röster och sjöng haha! :)

Straxt efter ubblixbo hoppa de upp ett vildsvin som krama till min bempa ! :(
Fronten fick sig en rejäl smäll!
Ringde polisen va bra lång kö innan man kom fram!
Polisen sa : Gå inte ur bilen , dom där kommer ju tillbax och mördar!
Svaret han får: vi har redan vart ut och markerat ut vart vildsvinet tog vägen och att vi gått tillbaka till bilen och sakta börjar rulla hem!
Innan samtalet av slutas säger polisen: syndbrudar att ni inte får med er nått kött hem! Haha
Jägaren ringde upp och fick förklarat vad som hänt och vart svinet försvann! Men han va då inte lika gla som polisen, men sa att han lärde ringa en vän för han tänkte inte gå själv o leta efter ett galet vildsvin :) haha och jag förstår honom!

Kom hem och rulla in bilen i garaget böt bil kasta in pöllornas saker och åkte fram så Sanna fick handla och sen in på kiosken och tillbaka där vi krocka o prata med jägaren o sa att han skulle mms:a bild på de jävla svinet ! För de var stort! Manken gick ju för fasen över motorhuven!

Vi åkte hemåt lämna av Sanna och sen drog jah o josse vidare in till stan, drog till akis en sväng efter som nacken på båda oss ömmade o gjorde ont , men dom sa att vänta tills i morrn så slipper ni sitta på akuten tills fem på morgonen , hemskt skönt!
Lämna av josse och åkte hem, släppte ut hundarna natta hästarna och sen till Stoffe och gayle, vi åkte hem till mig och kolla på bilen, så nu blire de till att fixa en reservdels bil så vi kan laga min bempa!
Hundarna har nu fått vart ut och jag ska sova efter denna långa dag!

Av Belinda Andersson - 27 oktober 2013 20:59

Ja jag har då inte haft tid att blogga denna helg!
I fredas började dagen med en härlig uppväckning av Nisse haha! Jag hade lyckats försova mig!
De vara bara att klä på sig o sätta sig bakom ratten o köra mot Grisslehamn!
Vi skulle åka Ekerö dagskryssning :)
Körde Robins bil!
Full patte iväg så vi skulle hinna :)
Körde på båten o så gick vi o käka :)
Sen vart de taxfree o barhäng!
Av o på båten i Åland! In och gick i taxfreen igen!
Handla lite i Tierp på väg hem, kom hem o börja med maten! Frida stod o fixa salladen jag fixa pommes Nisse fixa kötte o Robin var en hjälpande hand :)
Grillad fläskfilé o pommes va otroligt fint :)
Robin o Frida drog hem och allt annat folk kom! Vart fest här hemma och jag hade otroligt kul och vart jätte full! De var länge sen jag släppte allt o bara körde järnet :)
02:40 gick vi i säng !
Vakna upp lördag morgon o mådde som jag vet inte vad! Nisse va lika dålig han!
Vi klev upp och fixa hundarna och sen satte vi igång o städa! Och som tur var bara bordet vi behövde röjja av och lite på golve! En fest med bra mkt folk o bara ett ställe att städa var ju super bra jobbat :)
Körde hem Nisse och åkte hem o la mig! Var total död! Vid kämpa mig upp ur sängen för att göra i ordning mig igen! Var dags att gratta Nisse :)
Men återställaren var fan inte god och de tog tid att få i sig den!!
Upp till Gävle på saloon! Fick vänta 1,5 tim innan vi fick bord! Sen vare bara o käka! Var så otroligt hungrig och så jävla gott de var :)

Efter saloon drog vi mot våla, stanna till hos Nisse o hämta öl sen hem till mig o hämta cigg! Sen fram till Monica och Tobbe! Körde Nicke till bjurvalla och bror hacka på oss!
Drog te harbo till Robin o Frida! Sen drog vi ut o åkte lite :)
Lämna bror hemma! Hämta Nicke mfl i bjurvalla lämna av alla förutom Nicke han hängde med o hämta dom som va hos Robin! Vi drog till Monica och Tobbe igen :) jag bjöd bort min jäger :)
Sen lämna vi hem alla men jag ville fortsätta så min snälla chaufför ställde upp och vi drog te stan o hämta folk! Var ganska trångt i baksätet på vägen hem!
Lämna av några i våla o sen vidare till tierp o lämna dom! Sen drog vi hem! Dags att sova när klockan närmar sig straxt efter fem :) haha
Ja att jag fick dricka två dagar i rad var hur bra som helst och väldigt länge sen!

Idag vakna jag ganska sent! Tog ut skrållan o satte mig i köket och vänta på Anneli vi tog en promenad med hundarna !
Lexi o Skrållan lekta ganska bra ! Väl behövd promenad! Kom hem städa ur x3an drog till stan o handla hundmat!
Sen stanna till på kiosken snacka lite med Nisse och Folke ! Sen drog jag hem till mor o hälsa på och böt bil med henne!
Städa lite när jah kom hem gav skrållan mat och hundarna fått kommit ut! Så nu har hundarna lagt sig tillrätta här uppe och vi kan sova!

Imorgon är de dags att kliva upp vid sex tiden!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Belinda Andersson - 23 oktober 2013 00:35

Sov halv länge i dag! Vakna till när klockan ringde men slog snabbt av den o vände på mig! Och somna om gjorde jag oxå rackarns så de kan bli :)
Sen fixa jag hundarna och hästarna, Nisse kom och tog en cigg innan han drog te jobbe!
Sen gjorde jag mig i ordning för att åka in te stan!
Hämta upp Josse och Sanna o sen rulla vi in!
Idag kände vi inte igen Josse, hon satt hemskt tyst o snällt ibaksätet!

Kom in te stan Sanna bjöd på cheesburgare på nya donken men de va då fan inte gott!
Drog te Willys så josse fick handla sen lämna av henne! Och ja o Sanna drog till euromaster!
Där vare stressigt och mina vinterdäck hade inte kommit så då fick dom mitt nr o ska ringa när dom kommer!
Rulla hemåt men först till Monkeby för o tanka!
I våla sprang vi in på Konsum så Sanna fick handla lite innan jag åkte o lämna henne hemma!
Drog te våla igen o hamna på kiosken en stund :)
Drog hem och fick börja med maten på engång för Linn och syster var hungriga så idag fick de bli pasta med ost och skinksås! Vart ganska god, dock tyckte syster de smaka för lite vitlök, så hon öste på mer haha!
Plocka undan och diska upp kastruller o starta diskmaskinen grava åt Linn och syster som tjafsa!
Ut med hundarna, hämta syster o lämna hennes hos karln sen vidare te Sofie och kolla på Hollywood fruarna!

Men asså Gunilla, vilket stolpskott haha! Hon skämmer bara ut sig mer och mer! Men kul äre de o se henne!
Kom hem släppte ut hundarna och gick te stalle för att natta hästarna!
Sen gick ja in och träna för första gången på länge! Dock väldigt lugnt efter som min rygg inte är riktigt bra än! Men hemskt skönt vare !
Kasta mig i sängen och slog på en film!
Efter en stund börja skrållan skälla och morra som en tok mot vardagsrummet!
Nått hon bara ser o hör för jag märker då inget! Tidigare har hon gjort så mot dörren in till köket!
Nu ska jag försöka sova lite tänkte jag!

[Bild]

Av Belinda Andersson - 22 oktober 2013 01:40

Inatt kunde jag inte sova, de bara gick inte, huvudvärk och frossa! Låg och vred och vände på mig! Men de gick inte runt halv sex somna jag!
Och sov till halv tolv typ!
Upp fixa hundarna käka nått, hjälpte mor ta ut donlari ur transporten när dom kom hem!
Gick in satte mig på kontoret och lagom tills att jag slutat jobba kom Nisse och tog en cigg !
När han dragit började jag med maten, vart ugnsstekta falukorv med makaroner!
Gayle kom och vi gick ut o fixa hästar och stall!
Sen vare dags att åka in till stan och hämta syster på jobbet!
Åkte till mor en snabbis innan vi åkte hem!
Syster gick ut och natta hästarna och jag tog ut hundarna!
Efter en stund tog jag bilen till grannen, de var på tok för kallt att gå till dom! Dock äre typ tre hus emellan!
Kanske är man lite lat men men :)

Satt där och snacka en stund innan jag åkte hem!
Hundarna har fått kommit ut en sista gång och jag slagit på en film! Hoppas på bättre sömn denna natt :)

Denna roa jag mig med i natt när man inte kunde somna

Skrållan har lärt sig av Arne hur och var man ska sitta

Av Belinda Andersson - 21 oktober 2013 00:16

Idag har de bara rulla på!
När jag vakna klev jag upp tog ut hundarna, släppte ut hästarna, gav hundarna mat och sen vart de en promenad! Hundarna fick röjja av sig på åkrarna ! När vi kom hem kom Gayle Stoffe och David! Dom fixa stalle Stoffe kolla på mitt ljud te bilen ! Nisse kom och tog en cigg! Vi drog i fram en snabbis o Nisse kom te baka! Dags att tvätta hans Audi! Men vi va tvugna att värma slangen lite te vattet som hade frysit! Sen kom syster hem o de var dags att börja med maten!

Soffe Gayle och David kom så bjöd även dom på mat, gör ju mat till ett helt fotbolls lag så de räckte gott o väl till alla sex!
Sen drog vi ut te garage och skulle börja polera audin :) gick som smort :)
Drog fram och sen te mor o lämna lite tomma flaskor! Kom hem och gav hundarna mat och ut med dom! Natta hästarna och gick in o plocka i disken sen middan :)

Nu är de dags att sova klockan ringer tidigt och jag har inte riktigt fått morgonen att fungera :/ men de löser sig nog!

[Bild]

Av Belinda Andersson - 20 oktober 2013 03:56

Ja då har man inte haft tid att skriva här! Eller tid har vart för trött helt enkelt!
I fredas va de lugnt på förmiddan, började mocka lite i stallet sen kom Nisse och vi drog in stan för att handla!
Vart en polera maskin och medel till den!
Drog te mamma en sväng och sen hem o börja med maten!
Hemma gjorda biffar potatis och gräddsås! Nisse kom oxå o käka!
Sen ut tvätta bilen, in med den i garage och börja polera! Första gången jag gjorde nå dyligt, och de va då fan inte lätt! Men som tur var Nisse med som kunde och hjälpe mig otroligt mkt! Tackar för de :)
Kom in till halv tre på natten så poleringen tog typ 8 tim!
Tok däcka när jag kom in!
Sov ganska länge idag!
Ut med vovvarna och fixa lite , sen drog jag till mamma, mormor och morbror var där! Hon bjöd på en jätte go äppelpaj! Sen var de dag att åka hem!
Städa här hemma böt sängkläder o lite sånt! Sen kom Gayle och Stoffe och skulle fixa hästarna så jag var där och snacka lite skit! Sen åkte jag fram o handla och efter de var dags att käka mat! Nisse kom och vi drog iväg!

Vi åkte till Tierp umgicks med eken o några fler :) Adde va stört skön! Mycke garv såg han till att man fick :)
Snurra runt lite och stod o snacka !

Nu är jag hemma och jag ska sova!

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards