Alla inlägg under maj 2013

Av Belinda Andersson - 31 maj 2013 01:05

Har inte haft ork att blogga på några dar!
Tänkt och blogga men somnat ifrån!

Idag har de vart otroligt varmt och skönt ute :)
Tog en cigg med Sanna
Var till euromaster och böt däck, satt en skruv i däcket, inte så konstigt att man fick fylla på luft hela tin :)
Fick med mig Stefan som ville hem från stan!

Kom hem helt slut och huvudvärk,
Gick ut och gav hästarna vatten, zara lekte som bara den med vattnet, Aman lipa och donlari blötte höt, Aman stod och Gosa lite med mig innan jag gick in!
La mig i soffan och bara tok somna, tredje dan i rad som jag bara slocknar och sover några timmar! Hade beställt väckning men innan den personen ringde så han Victor från bmw ringa , lite lagom så där tio min innan jag skulle vakna!
Gick ut och släppte in hästarna och börja med maten! Gjorde pasta
Med ost och skinksås! Men misslyckades totalt med pastan,
salta på tok för mycket så de smaka då fan!

Tog tag i Arnes dagliga dusch han ska ha, inte de lättaste att bära in den klumpen i badkaret, när han inte vill, min i kom han och duschad vart han!

Drog iväg en sväng och träffa en :)
Hamna på kiosken och käka en mjukglass och var lite social innan jag åkte hem!

Vart en promenad med grannen och vovvarna , hemskt skönt :)
Och sen röjde jag upp lite här !

Nu ska jag sova tänkte jag, elle kolla på sons först :)

Av Belinda Andersson - 31 maj 2013 01:02

Har inte haft ork att blogga på några dar!
Tänkt och blogga men somnat ifrån!

Idag har de vart otroligt varmt och skönt ute :)
Tog en cigg med Sanna
Var till euromaster och böt däck, satt en skruv i däcket, inte så konstigt att man fick fylla på luft hela tin :)
Fick med mig Stefan som ville hem från stan!

Kom hem helt slut och huvudvärk,
Gick ut och gav hästarna vatten, zara lekte som bara den med vattnet, Aman lipa och donlari blötte höt, Aman stod och Gosa lite med mig innan jag gick in!
La mig i soffan och bara tok somna, tredje dan i rad som jag bara slocknar och sover några timmar! Hade beställt väckning men innan den personen ringde så han Victor från bmw ringa , lite lagom så där tio min innan jag skulle vakna!
Gick ut och släppte in hästarna och börja med maten! Gjorde pasta
Med ost och skinksås! Men misslyckades totalt med pastan,
salta på tok för mycket så de smaka då fan!

Tog tag i Arnes dagliga dusch han ska ha, inte de lättaste att bära in den klumpen i badkaret, när han inte vill, min i kom han och duschad vart han!

Drog iväg en sväng och träffa en :)
Hamna på kiosken och käka en mjukglass och var lite social innan jag åkte hem!

Vart en promenad med grannen och vovvarna , hemskt skönt :)
Och sen röjde jag upp lite här !

Nu ska jag sova tänkte jag, elle kolla på sons först :)

Av Belinda Andersson - 28 maj 2013 02:36

Hade ingen ork alls kvar i kroppen när jag kom hem, så vart inge inlägg!


Igår var jag på Bimmers Of Sweden en stor BMW träff kan vara en av världen största

bmw träff!

Otroligt fina bilar var de!

Många bmw fick man gå och kolla in flera gånger eller kolla flera gånger

på :)

Satt på läktaren och kolla på bankörningen :D Kul och kolla på det med ! :)


En suverän träff helt enkelt!


Helt slut var jag när jag åkte hem och kom hem!

Dålig sömn och en heldag på Mantorp !

Att sitta i låga köer va inte så roligt när man ville hem

och lägga sig o typ dö :P

Tanken va att typ åka över strängnäs hem men tog e4an iallfall

hade ju känat på att åkt över strängnäs! Men men hem kom jag!


Satte mig på altanen en stund och bara var, hunden kom o satte sig i

knät på mig, tror han hade saknat mig lite! :)

Gick upp slog på ljudet och musiken, satt vid datan och la in bilder

från dagen på datan, tog bort dom som inte vart nå bra, Nisse kom och var

social en stund :)

Vi tog en cigg och snacka lite !

Han drog och jag gick ut med hunden, la mig i sängen med datan

och börja lägga upp bilder på face!

Sen somna jag ovaggat vill jag lova!


Sov ganska länge, och låg även o drog mig ett tag innan jag klev upp,

Prata ett bra tag med lena och sen drog jag fram en stund och var social med

Nisse! Drog till Anneli och kolla på hennes fölis! Och gud så söt :)


Drog hem och skulle försöka mejla iväg lite bilder på en bmw till en bekant som jag tog på

Mantorp.

Sen drog jag i väg hämta Nisse och körde iväg honom till arlanda de var dags för honom

och åka i väg och jobba :)

Kom hem tog en promenad i rask takt med Ozzy 5,8 km!

Sen satte jag mig vid datan och såg att inte mejlet kommit iväg så skicka

om dom bilderna och nu kom dom fram.


Drog fram till Fribbans och var social med Anneli snacka lite skit :D

Drog till Josse och snacka o rökte :)


Nu är jag hemma och ska sova !


                 

Av Belinda Andersson - 26 maj 2013 00:29

Idag har allt gått i ett, hemskt skönt!
Solen har legat på och värmen!
Åkte fram och handla sen drog jag till Jeanette och hjälpte henne och klippa gräset och sen drog vi en snabb sväng till Uppsala, till Gränby!

Fick med mig två linnen och en bikini :) så de kan gå ;)

Drog hem efter de och börja tvätta Bempan ! Tog sin lilla tid :) nu är han ren och fin in för morgon dagens bmw träff, Bimmers of Sweden som är en av Europas största bmw träff!
Så då far vi till Mantorp park.
Känner ju sig nästan som hemma där, efter alla drag racing tävlingar man har vart där på!

Drog fram en sväng o tog ut lite pengar och fixa lite.
Sen vart de harbo till Stoffe och Gayle
Trevligt !
Drog till våla snacka lite med Billy och Marcus , sen fick jag åka o hämta syster och köra henne fram!

Klockan är ställd och kommer ringa 04:30! Gud så härligt att få dra i väg lite!


Kan ju säga att jag är ganska på en person just nu!! Snackar en massa, säger saker som den inte håller!
Du kan ju nästan ta o dra någon stanns!
Att man kan vara så less o irriterad på en person är helt sjukt!!
Jag vet iallafall vart du står !

Av Belinda Andersson - 23 maj 2013 14:16

Igår vart de inget inlägg var på tok för trött och mådde illa, så

orkade verkligen inte!


Igår små regnade det till och från och var mulet hela dagen fram till kl 21

nånting då sprak de upp lite.

Satt mest på kontoret på dan och fixade!

Hände väl inte så fruktansvärt mkt igår tror jag!


Hit tills i dag har jag vart fram och handlat, var till Sanna och tog en cigg och diskutera lite

om allt möjligt!

Åkte hem och satte mig på kontoret och fixa med papper!

Vad dagen sen har att erbjuda har jag ingen aning om!


Att man börjar leva med biverkningar jag har,

som att jag går illamånde hela dagarna mer eller mindre

och knappt vill äta något på grund av de, och sen när kvällen

natten kommer blir man hungrig!

Att huvudvärk och trötthet i kroppen kommer

när jag ansträngt mig.

De är de dagliga jag lever med!

Men jag biter i hop och kämpar mig fram

och snart kanske de är över och jag

börjar må bättre igen!


Call me

Whenever you feel alone

and i will take you home

But then you´re on your on


Arne är som en svans idag, följer mig och ligger ivägen när jag ska göra något


    Tur att man har en liten hund när han ska leka bebis

Av Belinda Andersson - 22 maj 2013 00:46

Idag har det vart molningt hela dan, regnet har legat i luften hela dan, men inget regn har kommit!

Gick ut med ozzy släppte ut katten
Och sen drog jag fram för att handla !

Åkte hem och satte mig på kontoret och jobba!
La mig en stund på soffan och bara var en stund!

Lagade mat kyckling och ris! Sen drog jag till Haga för att gå spåret med Sanna!
Hon hade hundarna med sig, när vi gick där i spåret fick Sanna syn på en grävling som va på spåret, och den vart garanterat mer rädd för oss !
Jag är väl inte rädd så för en grävling,
Jag fick pulsen att jobba lite extra när jag gick hem från en fest och grävlingen verkligen strök mitt ben, men den sprang bara förbi och vidare ut på åkern men min promenad dom sista 3km gick jag i rasktakt!

I slutet av spåret stod det ett rådjur, den bara glodde på oss ! :)

Kom till Sanna satt o snacka lite , och sen drog jag hem igen för att Linda om ozzys tass och fixa djuren!

Träffa Tess en stund oxå mycket trevligt :)

Av Belinda Andersson - 20 maj 2013 01:17

I morse vart de stress, syster försov sig och jag fick köra in henne, fort in till stan, lämna av henne och åkte hem!
När jag kom fick hästarna frukost, mors hundar fick komma ut och fixa allt med ozzy!
Var i väg och fixa lite !
Drog hem en sväng gav hästarna lunch hö och djuren fick gå ut!

Drog i väg en stund till och sen in till stan igen!
Passa på och träffa en vän som jag inte träffat på länge i stan i väntan på att syster skulle sluta!

Åkte hem och jag röjde som hastigast i köket, drog av bordet och diskbänken, plocka disken och lite sånt!
La mig på soffa en liten stund och sen kom far hem med mat!
Vi käka alla ihop bror syster och far, Mange gjorde oss sällskap oxå :)

Efter maten drog jag till Micke ett tag!
Tog en cigg och snacka skit!

Sen hem för att glo skräck film med Nisse :) vi roa oss med film istället för hockeyn som jag misstänker att större delar av Sverige kolla på! Men grattis Sverige till VM! Man behöver inte kolla hockeyn räcker med att kolla in på
Facebook så får man de man vill veta :)
Vi kolla på Mama och dark skies, de sägs att dom var läskiga, men de tycket varken jag eller Nisse!
Trötta vart vi iallfall!

Jag och ozzy hängde med Nisse ut te bilen! När Nisse åkt så fick ozzy springa runt en stund till!
Gick in gjorde rent hans näsa!
Nu har dom fått mat både katt och hund så dom är nog nöjda hoppas jag!


Av Belinda Andersson - 19 maj 2013 03:19

Idag har de vart en bra dag!
Sol och värme!
Fixade alla djuren på morgonen,
Fixa lite lätt här hemma.

Drog och fixa Thomas och Peters katter, och sen drog jag en sväng till Sandviken :)
Handla lite mat så man kunde grilla :)

När jag kom hem packa in maten och sen gick jag ut och tvätta Bempan!
När den var klar så satte jag igång grillen och skärde upp köttet !
Duka och tog fram de vi skulle ha! Och sen in med gratängen i ugnen!
Och efter en stund så kom Nisse Billy Marcus och Markus, lagom till att maten var klar!
God mat och trevligt sällskap kan de ju inte bli bättre :)

När vi ätit färdigt drog vi fram , och jag visare för att fixa katterna!
Och sen drog vi upp till toften för jag var sugen på att fota x3an !
När vi kom ut dit var syster med några vänner där! Jag fota bilen lite och sen fota lite på allt möjligt!

Vi var där ute en stund och sen drog vi fram igen! Stod vid lastkajen och snacka lite , vi visste inte vad vi skulle göra, men några drog hem och jag Nisse och Erik åkte hem te mig och kolla film! Nya Die hard efter filmen drog dom och jag fixa de sista med djuren!

Kolla igenom bilderna jag tog och många vart jag riktigt nöjd med :)
Sen drog jag en sväng till Micke
Vart en snabbis för jag lärde åks hem o leta på brors extra nyckel för den hade han glömt hemma och kom inte in i porten!

Nu ska jag sova, och kl ringer snart :)

Ovido - Quiz & Flashcards