Alla inlägg under januari 2013

Av Belinda Andersson - 31 januari 2013 22:59

Dom här två dagarna har de vart mkt skratt! Becka som har en mun som går i ett bara de kan man skratta åt, sen att Har vi en hemskt låg humor! Men kul har vi, konstiga saker kommer vi på!
Igår träna jag o Anneli rallylydnad o de funka skapligt på ozzy som bara har gjort de en gång tidigare :)

Idag har jag vart till Marie en sväng!
Blir så imponerad att hon klarar o orkar sig igenom dagen! Hon har en riktigt vilja, och är en kämpe!
Alltid trevligt att komma dit och hälsa på :)
Vi va ner till korna en sväng och kolla till dom :)
Åkte hem o kolla tv en stund innan jag tillbringa kvällen med becka!

Har haft huvudvärk till och från hela dagen, så nu ska jag ta o sova bort den totalt tänkte jag!
Natti

Av Belinda Andersson - 30 januari 2013 01:41

Dagen börja med att fixa hunden,
Sen vart de träning och jobb :)

Efter jobbet drog jag o becka till stan
vart hur mkt skratt som helst, vi har ganska sjukhumor emellan åt haha!
Tanken på att kanske någon gång få i alkoholi våra kroppar och oss under samma kan nog inte sluta annat än galen kväll o krampande magar!

Hann inte mer än hem innan jag var tvungen att dra igen! Skulle hämta upp Stoffe o och åka in till stan o hämta bror, vi skulle åka och kolla på en bmw 320i som han sedan köpte :)

Kom hem igen och fixa hunden o tanken var att sova men gick Inge bra!
Kolla runt lite på nätet o sen kom Nisse och vi drog iväg en stund, tog en cigg med becka o Nisse fick oxå skratta lite :)

Nu ska jag då sova så jag orkar med morgon dagen!

Nassi nassi

Av Belinda Andersson - 27 januari 2013 20:32

Idag har man varit tokseg, vart en hård helg!
Kvällen igår tillbringa jag med en jätte trevlig person, kolla lite film o snacka lite skit! På vägen hem hämta jag upp Nisse som hade dragit några shotar för mkt :)
Körde även hem Mårten, kom hem straxt efter fem o somna ovaggat!
Vakna runt elva snåret o låg o drog mig innan jag fixa hund o hästar!

Käka smörgås tårta till frukost som va super go :) tack mamma !!

Har legat på soffan o bara varit tills jag åkte iväg en stund :)

Nu blire sova kl ringer tidigt :)

Av Belinda Andersson - 26 januari 2013 16:44

Idag är jag otroligt sliten!
Igår var jag Elin och shoppa lite,
Hemskt trevligt :) sen vart de lite fredags mys,
Skulle inte bli där allt för sent efter som jag skulle upp tidigt,
Och köra bror och några polare till Ekerö o åka lite båt!

På väg hem från Elin får jag ett sms att jag ska komma till bo och ta en cigg
Me han o stibert! Aja en cigg kan jag kan o va lite social !
Men många trevliga samtalsämnen och mycke skratt gjorde att jag var hemma
Vid halv sex snåret, hmm ja då går man inte o sover om man ska upp en timme senare,
Ladda mobilen en stund, och gick ner för att duscha, väckte syster o skulle kolla när hon skulle
Kliva upp, eftersom hon skulle oxå vara chaufför, men resan till Ekerö fick hon inte köra, hon blåste
Rött!!
Kl åtta var de samling hos bror, och halv nio skulle vi åka, den ända som va på plats var Hanna.
Bror låg o sov så han fick jag väcka, Hanna o Jennifer fick hämta dom andra, hmm ja kvart i nio åkte vi nog
Och då lärde x3an tankas oxå! Hmm stressig ja visst då båten gick tio och vi hade 13 mil att åka!

De gick bra fort dit måste jag säga, men vi kom 3min försent så där gick våran dags tur me båten åt skogen!
Jaja, inte sura vi åkte till gränby kolla lite snabbt i tre affärer innan dom lärde fylla på alkoholförådet lite :)!
När bolaget var klart drog vi till Texas longhorn för att käka lite! God mat vare i allafall !
Samtals ämnena på killarna spåra ut lite, som vanligt kan man kanske säga ! Men kul hade vi!!

Drog hem lämna av lite folk på olika ställen, kom hem ut med hunden
Nu ska jag sova 2 3 timmar innan nästa äventyr börjar! Kommer inte palla annars
Efter ett dygn och sex timmar vaken !

Natti natti berättar mer om kvällens bravader senare!!

Av Belinda Andersson - 24 januari 2013 19:45

I morse när jag vakna vare super kallt,
Pannan hade slocknat då de tog slut på flis, nu börjar värmen komma tillbaka!
Gick ut med ozzy en stund och gick in och drack varm te :)
Sen kom Hanna o Rebecka,
Dags för träning, vi körde lite lydnads pass, och ozzy vart helt kär i Rebeckas hund gigant på 6 mån, vi träna inte så länge utan tog en promenad så hundarna fick leka på åkrarna!
Ozzy är inte den som ska leka han går oftas i dikena o är i sin egna värld!
Men han lekte men gigant, va jätte kul o se :)
Efter promenaden gick jag upp till sängen o värmde mig lite, mitt sov rum är de varmaste rummet i hela kåken!

Sen drog jag o Nisse in till stan han skulle hämta saker till sin bil sen drog vi till Ikea och käka :)
Har vart hemma en stund nu och kollar på farmen o myser med Arne
i soffan, han fick täcket o jag filten! Lite bortskämd får man bli om man har ont!

Av Belinda Andersson - 23 januari 2013 22:40

Ikväll kom jag på tanken om min viktminskning, hur bra de verkligen känns!

Förr hade jag ständiga problem att hitta kläder som gömde fläsket,
Inte satt för tajt så man såg tex hur
stora min lår var, alltid ha en lite pösigare tröja så inte magen syntes,
Gick aldrig i jeans eller tights!
Man kände sig aldrig fin hur mkt
man än försökte få allt att se bra ut!
Man var alltid lite besviken o less när
man inte fick till det bra!
Till slut brydde jag mig inte om hur
jag såg ut, jag orkade bara inte blev
ju alltid besviken! Så pösiga byxor o en tjock tröja va de jag andvände!

Nu när jag gått ner över tio kg
Går jag dagligen i tights, eller lite åt
sittande mjukis byxor! Jag har börjat använda jeans, jag kan gå i linne me en liten tajtare tröja över, och jag känner mig inte äckligt fet. Dock äre mkt kvar av min viktminskning innan jag är klar!
Jag går fortfarande i stora tröjor,
Men de är så skönt att mysa i :)
Från september till december gick jag ner i vikt, i december vart jag lat, träna ett få tal gånger, gick upp 1,5 kg men har gått ner de igen!
Mycke god mat o annat gott och en förkylning så vart de inte mkt träna!
Nu när mätte jag mig för o se om jag lagt på mig några cm under latheten, men låg som jag gjorde i dec rumpan hade blivi 3 cm mindre! Och jag är nöjd :D
På nyår hade jag någonting på mig som jag aldrig trodde jag skulle sätta på mig! En tajt lite kortare klänning,
och jag kände mig verkligen nöjd med den på!!

Nu när man gjort sig i ordning o ska
iväg är man ganska nöjd med resultatet!
Mitt självförtroende har blivit bättre!

Av Belinda Andersson - 23 januari 2013 18:59

Ännu en dag i kylanstecken tur att de är fint iallfall :)

Idag drog jag mig länge i sängen innan jag klev ur den,

och ozzy hade då inge emot de iallfall :)

När vi väl klev ur sängen vare dags för en promenad

i de fina vädret :)

  Kan inget annat säga än att de är hemskt fin att gå ut o gå med hunden!

När vi kom hem tog jag mig en mugg varmt te :)


Sen bärde de av till beskitningen i Tierp för att besiktiga pickisen

 

Och den gick igenom :) Trodde jag faktiskt inte om jag skulle va

ärlig men helt perfekt :)

När jag ändå var i Tierp passa jag på o handla lite!


Kom hem så vart de käk, kyckling ris o sweet chili sås!

Skulle haft kurs ikväll men ställde in det och tar de i morgon på dan istället,

kanske inte lika kallt då!

Dom flesta hundar går nog på tre ben nu när de är så fruktansvärt kallt ute!


What if you could listen to what I have o say?
but they do not seem like they work so,
sadly, they are well on grief, and I can not care me either if it.
I get pretty well anyway


Skulle egentligen åkt på dejt ikväll men blir inge av de,
blir lite sent ! Men de blir en annan dag istället. troligtvis i helgen :)

Nu blir de farmen och sen blir de nog fan till o sova faktiskt



Av Belinda Andersson - 21 januari 2013 23:51

I morse när jag vakna tog jag Ozzy på promenad :) var otroligt vackert väder solen lyste och snön föll ner :)
Uppskattar verkligen att man bor ute på landet, så man har nära it till naturen!

Efter promenaden vart de träning,
Riktigt skönt, men gick trögt eftersom
Jag sov otroligt dåligt o somna aldrig!
Ett plus är att när jag väl somnar så sover jag o inte vaknar stup i ett som tidigare!
Tog lite fil o flingor innan jag satte mig på kontoret och jobba! Gick lite små trögt tycker jag, men men!

Åkte fram till kiosken och var social med Anneli en stund! Trevligt som vanligt :)
Innan jag åkte hem lärde jag hämta hundmat hos en bekant, som har en online shop! www.canicatt.se gå gärna in och kolla!
Åkte hem o la mig i soffan en stund.
Kolla lite på farmen.

Prata lite med Elin ikväll! Trevligt samtal och man ska spy lite galla med varann! Bästa med henne är att hon berättar sanningen/kritiken som jag egentligen vet men hon på minner mig bara lite så jag kan tänka om !! Alla borde ha en vän som henne :)

Gjorde om bloggen lite!
Hoppas de vart till de bättre!

Ozzy har fått kommit ut och fått mat!
Så nu kan vi sova :)
Natti

Ovido - Quiz & Flashcards