Alla inlägg under augusti 2013

Av Belinda Andersson - 30 augusti 2013 23:56

Förmiddan var ganska lugn!
Ute och busa mkt med skrållan och Arne !
Framåt två tiden började jag göra mig i ordning, jag skulle köra Henke och Johan till båten, dom skulle åka Viking line !
Men resan vid kista vart de otroliga köer, och de gick knappt framåt!
Svängde av vid järvakrog och skulle ta en annan väg till stadsträdgården men vilket resulterade i ännu mer köer och rödlysen!
Vi vart allt mer stressade ! Kl 17:50 lärde dom checka in! Och vi när klockan var 17:35 så hade vi 2,3 km kvar! När vi såg båtarna hoppa dom ut bilen och sprang sista biten men...
När dom kom till terminalen så gick båten ur hamn!
Surt som fan! De var bara att åka hemåt. Ganska sura miner i bilen kan jag lova men dom kom på att dom skulle bowla och gå på krogen o ta in på hotel! Så jag hoppas verkligen att dom får de kul :)

Fortsatte till våla! Skrållan hade sovit hela vägen så hon har/hade ganska mycket energi! Gick upp te Sofie en stund käka lite, och skrållan busa lite och pussa på Bentley :)
Gick ner till kiosken för att skrållan skulle få röra på sig lite :)
Men där stod Stoffe, Eken, Vincent, Fredde, syster Linn och Pontus så skrållan fick bra mkt uppmärksamhet :) hon fick korv o massa kel!
Nu är jag hemma men ska i väg o köra Kalle en sväng :)

Av Belinda Andersson - 29 augusti 2013 23:30

Ja så har de blivit idag, så fort skrållan har sovit så har även jag passat på o göra de så jag blir av med denna jävla förskylning nån gång!
Sen har jag vart ute och lekt en Massa med skrållan :)

Kollat lite tv o lagat mat, gjorde hemma gjorda köttbullar men kändes meningslöst när jag inte känner någon smak men ändå!

Åkte till Sofie vid 18:30 passa på och handla lite oxå så Skrållan fick träna på och vara själv korta korta stunder!
Hon var lite små vild en stund hos Sofie och skulle busa en massa men sen gick vi ut och drog över till kiosken och hälsa på Anneli en sväng! Innan de var dags att gå upp igen och bänka oss framför de dejtbara !
Skrållan vart jätte trött och sov ett bra tag och ville knapp följa med hem för att sova vidare!

Nu är jag hemma så ska slå på en film och sova !

Av Belinda Andersson - 28 augusti 2013 15:26

Idag vakna jag av att ha ont i halsen! Och rinnande näsa :( fy så värdelöst!
Under dan har jag fått allt mer ont i skallen!
Skrållan vakna straxt efter kl sex och vill gå ut, och inget inne i natt heller! Hur skönt som helst!
Vi gick upp o la oss i dryga timmen och vila innan hon ville ut igen!
Arne fick hänga med ut och busa lite med henne :)

Sen höll hon igång en stund ute innan hon somna en kort stund när vi kolla på tv!
Vi har vart fram en sväng till kiosken
Handla en liten present till lillebror som fyller 23 år idag! Stort grattis Lillebror ?

Skrållan fick vara ute och springa av sig en stund innan vi gick upp för att vila en stund!
hon vakna till nyss och fick gå ut men hon somna om på en gång när vi kom upp så nu ska jag vila lite till tänkte jag!

Av Belinda Andersson - 27 augusti 2013 13:57

Blir inte så mycket till bloggande när man är på dragrace kan jag säga!
Men en grym helg måste jag säga :)
Jonnie Lindberg i top methanol Fanny car tog världsrekord :)
Kvällarna vart de lite partaj men vakterna kom både på fredan och lördan och klaga på volymen! De skulle vara tyst kl 22
Men på lördan fick vi dra ner volymen resan vid 21,20 tiden! Vi överösta tydligen ladan! Jaja så kan de va ;) hihi

Gick upp till guldladan en sväng hade en jätte rolig kväll!

Söndagen vare dags att åka hem !
Satt och kolla på dragrace fram till kl 13:30 tror jag sen drog vi till campingen och börja packa ihop sakerna !

Somna otroligt tidigt innan kl 22 och de har då inte hänt på bra länge!

Igår var jag upp till Mora för att hämta hem en liten rottis tjej :) tror hon får heta skrållan :)
Bil resan hem gick jätte bra hon sov hela tiden och vi stanna så hon fick kissa lite :)

Hon sov hela natten och väckte mig vid 06:30 så då sprang vi ut :)

Vi har vart ute en hel del idag och nu ligger hon och sover och har gjort de i ca 1,5 timme :)

Av Belinda Andersson - 22 augusti 2013 18:06

Ja då har dragracingen kommit igång på arenan!
Jag åkte hit redan igår kväll, fick bo med Bosse i hans ny iköpta buss, våran lastbil är på lagning!

Idag har vi suttit på läktaren hela dan, jag har fotat en massa och bara njutit :)
Så avkopplande och härligt !

Åkte in till Tierp och handla lite, och passa även på att hälsa på Tess, när jag satt där fick jag ett samtal och jag vart jätte glad!
Jag ska åka och kolla på valp på söndag när jag kommer hem !
Wiii im happy !!!
En riktigt bra helg kommer detta att blir!
En smirnoff ice är på väg ner ! Ja nu börjar de kännas som normalt igen efter allt som hänt denna sommar!

Wallbergracing ! Förare Linus Wallberg

Eklundracing!
Jag kan inget annat att älska denna Audi A5 som är bakhjulsdriven

Av Belinda Andersson - 21 augusti 2013 00:05

Dagen börja med att åka o hämta Nisse, stanna till vid kiosken för att handla lite, sen bar de av mot Arlanda!
När jag lämnat av honom drog jag hem mot våla, på vägen hem ringde Sofie och vi käka lite lunch ihop sen gick vi ut och gick en sväng och Bentley somna i vagnen!
Stanna till på kiosken och satt o snacka lite :)
Sen drog jag hem plocka i ordning lite här sen vart de käka och jag tvätta upp lite tvätt !
Sen drog jag fram igen, till Sofie var ute och lekte lite med Bentley !
Ringde även på valp i kväll :) i morgon får jag veta om jag får åka och kolla på den :) wiio
Jag o Sofie drog hem till mig så jag kunde hänga tvätten :)
Sen drog vi till henne och kolla på svenska Hollywood fruar :) asså Gunilla , vad har hon fått att andvända med?
"Jag måste åka och lämna tillbaka kattungen för den är dålig i magen"
Jag visste int att man kunde lämna tillbaka djur för att dom var dåliga i magen ?? Haha ja du jag säger då de!!
Nu är jag hemma och ska sova lite tänkte jag!

Av Belinda Andersson - 19 augusti 2013 23:27

Har inte haft så mkt lust att skriva här, elle jag vet inte vad jag ska skriva!
Gör samma sak och de händer inte så där jätte mycket just nu!

Idag fick jag åka fram o köpa frukost, lämna av de sen efter ett tag så drog jag fram igen och käka glass med Sofie och Bentley ! Vi snacka lite, Nisse kom och tog en cigg en stund, sen drog vi hem!

Satt hemma ett tag sen gick jag ut och skulle göra rent ena firma bilen, troligtvis har de läckt AdBlue och en hemsk stank av ammoniak i hela bilen!
Torka och skrubba golv och sen högtrycks tvätta skåpet! Så nu hoppas jag att stanken är borta!

Sen vare dags att åka fram igen, elle ja fortstätta mot Uppsala! Stanna vid kiosken och satt o prata med Nisse Marcus och Vincent ! Sen drog jag till Bosse och prata lite ljud och kolla bussen som han köpt o jag ska få sova i på arenan efter som inte våran lastbil är hemma utan på lagning!
Tierp arena och dragrace! Ja kan de bli bättre? Ja så klart jag får börja dricka igen då, efter 8 mån :) haha lär ju inte krävas mycke för att jag ska bli onykter!

Sen bar de av te stan, o handla lite mat till arenan! Och sen hem igen :)
Trevligt sällskap hade jag oxå :)

När jag kom hem kunde jag sätta mig på kontoret och göra nytta ! :)
Sen vart de fram igen och va lite social!
Åkte och tanka firmabilen!

Nu är jag hemma igen och ska försöka sova! Klockan ringer vid 8 och så ska jag köra till Arlanda!

kan de stämma ? ;)

Av Belinda Andersson - 15 augusti 2013 00:02

Idag vakna jag runt nio och var tok trött men inte så konstigt när man kom hem runt tre i natt! Och trevligt hade jag :)

Pappa ringde och Nisse hade messat bilder på en lastbil om gått om kul vid ubblixbo !
Sen ringde Anneli och jag gick upp klädde mig och gick ut! Jag skulle hänga med och träffa hennes föl vinga och hennes föl kompisar!
Lexi vart jätte glad när jag hoppade in i bilen :)

Fölen var så mysiga, ena fölet skulle bita i min ficka :p
Kom hem satte mig på kontoret och jobba en stund! Åkte fram och fixa lite.
Sen la jag mig på soffan och kolla tv och somna till ett par timmar!
Vakna och drog till Sofie! Vi gick fram och de börja ös regna så vi gick till fribbans o handla lite och vänta på att regnet skulle dra över, sen fortsatte vi att gå, hemåt Sofie! Bentley tyckte de var jätte roligt att hoppa i vatten pölarna :)
När vi kom till Sofie bestämde vi oss för att hyra en film! Så drog till fribbans och kolla vad dom hade att välja på!
Hitta en film om tusamin i Thailand !
Köpte chips och läsk o så åkte vi tillbaka till Sofie och kolla!

Nu har jag kommit hem och de är dags att sova!
Och jag saknar verkligen att ha en hund! Måste hitta den perfekta snart :)

Ovido - Quiz & Flashcards