Alla inlägg under juni 2013

Av Belinda Andersson - 30 juni 2013 04:27

Idag sov jag länge!
Klev ur sängen tog ut Ruff och sen fixa jag hästarna! Ge dom frukost släppa ut dom, sen mocka o fixa resten av maten!

Sen spela jag fotboll med Ruff och Arne! Lärde göra av med lite energi på hundarna så dom kunde ta de lite lugnt!

Sen var de dags att göra sig i ordning! Skulle hämta Sofie Anna och barnen, skulle lämna av Anna och barnen hemma och sen drog jag och Sofie till Gränby för akut shoppa! :)

Sen vart de 25 års kalas jätte trevligt :)
Sen vart de dags att hämta Ösak folket som kom med bussen från kryssningen!
Åkte till månkarbo och lämna av en med dess packning och sen vidare mot våla! Fick ringa kiosken och be dom hålla öppet lite lite längre så jag han köpa cigg till mor! Bra service :)

Lämna av resten av folket och sen drog jag och kolla när grabbarna höll på och mecka med den gammle 740in !
Drog hem en sväng lämna ciggen till mor!
Sen till harbo och tog en cigg med Sanna och sedan fram till tjejorna och Stoffe o dyngan!
Efter ett tag körde jag hem Stoffe och sen skulle jag åkt hem men fick åka till stan och hämta Sofie :)

Nu har jag kommit hem, ruff har vart ut och jag kan sova!
Natti natti

Imorgon väntas nya äventyr :)

Av Belinda Andersson - 29 juni 2013 04:09

Idag sov jag lite halv länge, men klev upp tog ut Ruff och sen fixa jag hästarna så dom fick frukost o komma ut!
Sen drog jag fram för att köpa cigg och hamna sedan hos Sofie och satt där en stund och var social med Sofie Marcus och Jon! Sen åkte jag fram igen och käka glass :)

Fick ett samtal av Anders som undra om jag ville med på kryssningen jag skulle köra dom till men tyvärr fick jag ingen som kunde ta hästarna!
Drog hem och fixa mig sen hämta jag Bina och vi drog och hämta upp dom anställda som skulle iväg på kryssningen!
Lämna av dom i Uppsala ,
Sen hem fixa hästarna in med Ruff i bilen och åkte till harbo för att gå en promenad med Anneli och lexi!
Gick bra med Ruff första gången han skulle ta kontakt tog de en stund men sen kom kontakten snabbare och snabbare :)
Vi åkte till kiosken efter promenaden och tog en glass :)
Sen åkte vi hem jag forstsatte i stallet och gjorde klart för att släppa in och natta dom!
Sen kolla jag lite tv innan jag hoppa in i duschen !
Drog till Ruben en stund och sen drog jag men Marcus och Nisse o fiska!
Inge napp men en jäkla massa fladdermöss var de!

Nu har ruff vart ut och de är dags att sova!

Av Belinda Andersson - 28 juni 2013 00:56

Idag klev jag upp vid nio, ut med ruff ge honom frukost och hopp in i bilen för att hämta lillebror i järlåsa !
Efter de åkte jag hem, släppte ut ruff och sen la jag mig och sov en stund!
Vakna och tog ut ruff och sen gjorde jag mig i ordning för att åka till stan!
Fick med mig Ruben som sällskap
In :)
Jag skulle köpa fiskespö, iPhone laddare till mamma och presenter till grannen som fyllde tre år idag :)

Men när vi kom till Gränby hade dom rea lite här och var så jag sprang in på skoagust och hitta ett par skor direkt :)
Handla presenterna åt grannen och sen drog vi till Sibylla för att käka och hämta upp Rubens far!
När vi hade käka åkte vi hem!

Kom hem och slog in paket och drog till grannen :) fick en jätte god tårta ock skorna jag köpt i present satte lillan på sig på en gång :)
Hade super dålig mottagning där så när vi gick ut och rökte kom alla sms och missade samtal, de var dags att fiska! :)
Åkte hem hämta Ruff och drog iväg!
Satte i hop mitt nya spö och satte igång och fiska, fick napp på en gång men den släppte innan jag fått upp den!
Marcus fick fisk hela tin! 10 st hade han fått innan vi åkte hem! Dom flesta fick napp men fisken han släppa!
Sprang två illrar oxå vid bron :)
Ruff tyckte dom så jätte roliga ut !

Efter en stunds fiskande så gick mitt spö sönder! Rullen hade gått sönder och ramla i vattnet!
Bara åka in och byta i morgon!

Kom hem och ruff fick springa av sig lite på gårn! Sen gick vi upp och la oss ! Nu har jag slagit på en film och hoppas på att somna!

Har två hästar att ta hand om syster och pappa har åkt till Sundsvall för att tävla!

Av Belinda Andersson - 27 juni 2013 00:10

I morse vakna jag i skaplig tid! Tog ut Ruff och sen fixa jag hästarna!
Kolla lite på tv och tog de lugnt, tog ut Ruff och Arne och busa lite med dom!
Sen drog jag mig fram en snabbis och sen vidare in till stan! Mötte upp Nisse och käka lite lunch och så kom Elin och Jimmy dit med lille Colin :) hur söt som helst :)
Ska till dom på middag någon kväll :)

Jag och Nisse drog till Gränby en sväng han köpte shorts och jag köpte body till lille Colin :)

Drog hemåt och när jag var i Haga ringde mor, och hon berätta att de var en olycka på vägen ut till oss!
Bilen stod kvar när jag åkte förbi!

Tog ut Ruff en stund och sen la vi oss framför tv ett tag och kolla lite på farmen och lite på mannen som talar med hundar!
Sen tog vi en promenad, gick förbi kossorna för att fortsätta träna Ruff på dom!
De tog lite tid men till slut så!
Så fort han börja rusa fram stanna jag tills han vände sig om och satte sig, och för att fortsätta gå så lärde han kolla mig i ögonen! De tog ett tag för honom att göra de, ibland gick han bara ett steg mot mig och vände ibland satte han sig bara! Men de var bara att vänta ut tills han gjorde rätt och då gick de att gå två steg innan de var dags att börja om!
Efter ett x antal gånger kunde vi gå förbi hagen i lugnt tempo :)
Tur att man är envis :)

När vi kom hem igen la vi oss och vila lite , eller jag försökte få kontakt mellan ps3 och tv med dåligt resultat !
De vägra så jag gav upp!
Och insåg plötsligt att jag var jätte godis sugen :p
Så drog fram och köpte choklad och pimpim :) stanna till hos Sofie en snabbis :)
Sen drog jag hem och hoppa in i Nisses bil och hängde med han och Marcus och fiska :)
Hemskt trevligt !
Marcus fick en fisk och Nisse fick massor av napp men dom hoppa av när han drog upp söpt!

Kom hem natta hästarna och gick ut
Med Ruff och Arne för sista kvälls behoven! Men vi spela fotboll, hundar tyckte de var skit kul :)
När jag sluta springa med bollen och tyckte grabbarna kunde leka själva så tyckte inte dom de! Dom bara kolla
På mig !
Ett bra sätt att trötta ut hundar och sig
Själv :)

Nu har Ruff fått mat och han ligger och snarkar jag har slagit på en film och ska försöka mig på att sova :)

Av Belinda Andersson - 26 juni 2013 01:21

Idag har de vart tok varmt, och kvaft!
Tog ut Ruff sen käka jag lite frukost och så släppte jag ut hästarna efter det!
Åkte fram till kiosken en sväng och var lite social :)
Käka en glass som jag dela med lilla Wilja :)
Åkte hem och satte mig på kontoret och fixa!
Gick ut och satte mig en stund, träna lite kontakt med ruff och de gick jätte bra :)
Gick in och upp till mig för att vila lite, hade sån otrolig huvudvärk!
Vakna dryga timmen efter de och åkte fram för att köpa de sista till maten!
Idag gjorde jag bacon inlindade köttfärsbiffar med potatismos och brunsås , vart ganska bra :)

Sen kom Ruben och kolla på 740in och han tog den, men han lärde hem och fixa lite först! Så jag gick in och kolla på 112 på liv och död och sen kom Ruben och skrev papper och hämta 740in!

Jag tog in ruff i bilen och åkte till Haga för att gå en promenad med Sanna och hundarna!
Gick super bra, Ruff fick vänta med och hälsa tills han hade lugnat sig lite och sen gick vi vidare!
Kom till en hage där de gick en häst och en liten ponny, lille ponnyn var ju hur söt som helst! Jätte liten skulle kunna gissa på en fallabella (elle hur de stavas)
Ruff var jätte intresserad och ville
Gärna in och hälsa på den lilla ponnyn men satte honom och vänta ut han, gick några steg och vänta en liten stund, gick ganska fort för honom att kunna gå förbi lugnt!
I slutet av promenaden så var de kossor och dom brydde han sig inte om idag, han kolla lite men fortsatte framåt!

Kom hem o kolla lite tv, sen tog jag tag i tvätten jag hade nere i tvättstugan!
Nu har Ruff vart ut och vi har lagt oss!
Ruff snarkar som bara den i vardagsrummet!

Av Belinda Andersson - 25 juni 2013 00:27

Idag fick man inte ligga och dra sig, de såg Ruff till :)
Vi gick ut så han fick rasta av sig och få frukost, jag skulle fixa hästarna men de hade Pappat fixat!
Så tog ja Ruff på promenad, när vi kommit en bit på grusvägen så går de kalvar jätte söta! Men de tyckte inte Ruff, han drog, hoppa och stutsa och verkligen försökte ta sig fram till dom!

Så jag gick ut på åkern bervid, satte honom ner och fick till slut kontakt med honom, gick några steg och när har tappat fokus på mig stanna jag upp tills han tog kontakt med mig igen! Så höll jag på i tio min och fick han att gå skapligt brevid mig sista biten förbi och han höll fokus på mig
Även om den inte var 100% !

Gick ivägen en bit och sen vände vi och de gick mycket bättre att gå förbi
Nu!
Kom hem och Ruff fick lägga sig och vila lite!
Jag åkte fram hamna hos Sofie satt ute och snacka lite med henne och Marcus och sen fick hjälpa henne att ta Bentley medans hon var hos doktorn!
Jag handlade lite, köpte bulla till oss så satt vi och fika innan jag åkte hem!

när jag kom hem fick ruff komma ut en stund och sen la jag mig och vila !
I ca två timmar!

Jag och Anneli och vovvarna åkte iväg så dom fick bada, Ruff tyckte de var lite läskigt till en börjar men sen släppte de , han simma aldrig
Men var bra nära :)

Vi åkte till kiosken och käka glass och Ruff fick social tränas! Låg en rottis lite längre bort från oss han pep och gnällde men till slut lugna han ner sig lite :)
Vi åkte hem och satt ute en stund och så kom Ruben Nisse Marcus och Robin och hälsa på en stund!
När dom drog stor städa jag sovrummet och de får jag känns av vill jag lova!
Lite små saker kvar men har på tok för ont i ryggen för att klara av de!

Gick ut och natta hästarna och sen la jag mig i soffan och kolla på tv ett tag!

nu har ruff fått vart ut en sista gång och jag är super trött och kommer nog somna på en gång !

Dom söta kosorna

Ruff full fokus på kosorna

Ruff i vattnet

Ruff och Arne fick röja av sig lite

Av Belinda Andersson - 23 juni 2013 22:37

Hade sjukt svårt att somna i natt, eftersom jag sov till klockan 22,30 typ så var jag ju inte så trött!
Fick för frågan att köra hem tjejorna från björkis jaja de kunde jag ju göra efter som jag ändå inte var trött!
Kom till Björklinge och fick köra tjejerna och ett gäng killar till en efterfest! Super trevligt var de där :)
Lite ögongodis fanns de oxå ;)

De vart sent och var inte hemma förens halv fyra typ, och somna på en
Gång, glöm de! Klockan vart ställd och jag kolla lite på gossip girl innan jag somna!
Klockan ringde halv tio men drog mig ett tag!
Gick ner och skulle kolla om jag kunde ta bmw så jag kunde hämta Ruff men den kunde jag inte ta då den skulle på hoppträning, så de fick jag vänta med! Fick hämta syster i månkarbo!

Kom hem så kom farmor och vi satt och fikande lite, sen drog jag fram och var med Louise och barnen en stund på skolans lekplats och sen till kiosken och käka glass med vänner :)

Kom hem o h hjälpte till och röja och
Vänta på bilen, tog inte så lång tid innan jag kunde åka till Tierp!
Passa på och handla innan jag hämta Ruff!
Vi böt hundar! Jag lämna lille fredd till
Dom och så tog jag Ruff!

Kom hem och Ruff fick hälsa på dom
Andra vovvarna och de gick bra!
Han och Arne lekte en stund och sen kom Anneli och lexi så gick vi en promenad :)
Lexi var super duktig, de var även Ruff :) han var väldigt nyfiken på
Lexi men han kunde betee sig :)

Nu är hästarna nattade och ruff har fått mat och lagt sig till rätta så nu slår jag på gossip och ska försöka sova :)

Lille fredd trivs :)

Lille Ruff

Där har Ruff intagit sin position med benet :)

Av Belinda Andersson - 22 juni 2013 22:25

Ja igår hade jag ingen ork att blogga när jag kom hem!

Men dagen börja med att jag var lite seg att ta mig ur sängen, men med massa telefon samtal som ringde sms
som skickades! Klev ur iallfall och släppte ut hästarna! Tog
E30in och åkte fram för att köpa kött och lite sånt till grillningen!

På väg fram ringer Louise och frågar om jag kan köra Sofie till akuten, jo visst kan jag de! Hon hade häll/tappat kokande vatten över benet!
Så skynda mig o handla och sen drog jag hem böt bil och hämta Sofie!

Vi åkte till Tierps akuten men fick stanna flera gånger så Sofie kunde blöta handduken och lägga om igen!

Ca 1,5 timme tog de för oss att åka till Tierp och bli klara på sjukhuset!
Hon vart omlagd och vi åkte hem!

Hjälpte henne lite med små saker innan jag åkte hem ,
Vart lite stressad då jag insåg att hästarna skulle fixas och sen jag!

Men stressa igenom allt och dog å hämta Stoffe sen bärde de av till öregrund :)

När vi kom dit och de var massor av folk man kände igen som man gick o prata med! Skulle börja grilla åt mig o Stoffe men kolen var slut så vi fick leta oss fram för att kunna få kol :) och Stoffe lyckades :)

Starta grillen och till slut käka vi :)
Efter vi käkat vare dags att gå ner till hamnen och pubbarna!
Men de tog ett tag för de vart lite små tjafs!
Kom ner och satte oss på uteserveringen men ena killen var lite för full och reste sig o gick mot campingen, jag hans bror och broders tjej hängde med!
Vi fick stanna efter en stund och då kom puckot fram och fråga om jag var negativ idag, haha ja jo de beror ju på hur man ser de! Han bad mig ringa så han fick prata! Haha ja du, han verkade inte våga prata om jag inte hade annat att göra! Fega sak!

Vi gick ner till campingen och han la sig i husvagnen medans jag hämtade vatten åt honom!
Efter en stund gick vi ner igen, och mina fötter hade verkligen börjar verka, inte de bästa att gå i nya platåskor! Men men ska man vara fin får man lida pin!

När vi kom ner till dom andra skulle dom gå till campingen så de var ju bara vända och gå tillbaka!
Men jag fick vänta på syster!

Gick till campingen och sen skulle jag ut å åka med Jennifer som inte mådde alls bra, hmm hamna i våla och fick med mig hennes ragg tillbaka till öregrund!
Hämta upp dom som skulle med hem, men stanna kvar en stund och snacka med lite vänner innan vi åkte hem!
Fick med oss två till på vägen hem
För deras skjus hade dragt utan att sagt något!

Fyra killar låg och snarka ikapp på vägen hem! Och dom låg på varandra emellan åt! Släppte av två i månkarbo och två i våla, sen åkte jag hem!
Satt o snacka med mor en stund för hon var vaken!
Så straxt efter fem i morse lyckades jag komma i säng!

Idag har jag vart bra seg, de ända jag gjort är att ha sovit och sen var jag och käka med Sofies familj och åkte raka vägen hem och sov, vakna för en stund sen och släppte in hästarna!
Tror jag ska lägga mig igen o sova!

I morgon hämtar jag Ruff som jag ska ha under sommaren och träna med :)

Ovido - Quiz & Flashcards