Alla inlägg under mars 2013

Av Belinda Andersson - 29 mars 2013 16:49

Igår fanns de ingen tid att blogga!
Igår mådde jag piss jag mådde illa, jag var yr och hade huvudvärk! Behandlingens biverkningar!
Försökte lägga mig och vila en stund med kunde inte koppla av! Hade för mycket att göra!
De skulle tvättats, packas , hjälpa farmor!
Men jag tog en promenad med ozzy och Arne!
Gick på bolaget åt mor, gjorde Anneli sällskap!
Va en snabbis hos Stoffe, och en sväng till Micke!
Skulle hämta sminket hos Bina, klockan hade sprungit i väg och packningen var halv klart!
Men satt hos bina med tjejorna och fick köra dom till Gävle! Dom skulle gå på hartan!
Lämna av dom vid tolv tiden och åkte hem! Drog till Fredde där Stoffe och Bosse va!
Fick även hämta tjejorna, trodde de skulle gå snabbt efter som jag skulle upp tidigt, men icke! 05,10 hamna jag i säng!

Nisse ringe och väckte mig, skynda skynda seg som satan!
De var dags att åka till Jönköping !
En rolig resa med massa bilder tagna efter vägen! Blir nog ett roligt bild spel!
Kom till hotellet John Bauer och satte oss o slappa ett tag! Innan vi tre skulle göra oss i ordning för att ut och käka lite god mat!
Hotellets hiss är klockren, den lyser i olika färger! Hela hotellet är jätte mysigt!
Nu sitter vi i lobyn och väntar in två av vännerna som vi ska ut och äta med!

Uppdaterar mer sen eller i morgon!

Av Belinda Andersson - 28 mars 2013 00:25

Idag var jag hos doktorn! Fick svar på frågor och fick bra besked! Att de kommer blir en tuff framtid vet jag!
Men d är det värt, för ett bra resultat!
Jag ska kämpa och de ska bli bra!

Annars i dag har jag vart hos Bo snackat lyssna på lp skivor !
Drog till Nisse snacka lite rökte åkte fram en sväng!
Drog i vägen en sväng till o fixa lite !
Hamna hos Bo en stund igen innan jag fortsatte hem!

I morgon ska jag försöka göra de jag missat denna vecka då de har snurrat runt en massa andra saker i skallen!

Av Belinda Andersson - 25 mars 2013 22:53

Idag fick jag veta något jag inte trodde var sann! Att de kunde hända mig!
Hamna i någon form av chock när jag fick de veta! Kändes som en käftsmäll!
Tankarna snurrar otroligt mycket, och vet inte riktigt vad jag ska tänka!
Jag känner att jag vill fly! Rymma! Långt bort !
Eller att rymma från mig själv är nog rätta svaret, en känsla av rädsla, att inte veta, osäker, känns inte som sant!

Har tagit en promenad men Anneli ikväll, jätte skönt att komma i väg och ut och gå!

Nej nu blire till o dricka lite te!
Vet inte vad mer som ska skrivas

Av Belinda Andersson - 24 mars 2013 04:01

Det vart inte måga timmars sömn! Kom hem tidigt i morse, och sov till en halv 12 kanske! Att jag vart seg halva dagen har inte satt stopp för d jag skulle göra!
Fixa hästar, lämna syster kläder, hämta mitt smink lämna firma bil!
Ja de va en del att göra innan jag kunde stressa in i duschen och göra mig i ordning!

Även i dag köptes årets första glass att äta, hemskt gott faktiskt :)

Va till Stoffe en sväng o hälsa på i väntan på att lämna syster kläder!

När allt var gjort och jag kunde göra mig i ordning så hade jag dryga timmen att duscha fixa till mig dra i mig lite alkohol !
Men kvick som jag är så fixa jag det, va till o med klar lite tidigare än jag skulle. :) jag kan jag ibland :)

Drog till Andrea för födelsedags firande!
Att jag åker på en tjej fest var då första gången för mig! Har inte hänt tidigare!
Vi körde lite lekar var jätte kul, men dock vid ena leken hade någon lagt en tandpetare på golvet och jag lyckades naturligtvis få den mellan stor tån och den andra tån! Aj aj men vi var en låt för att vinna så drog ut tandpetaren o vänta tills tävlingen var över innan jag kolla till foten ! Jaja litet märke så d var bara fortsätta! :)
kan även till lägga att jag gick med klackar för första gången i mitt liv och d gick jätte bra :)

Min kära vän Nisse hämta mig och körde mig till nästa fest som va hos Mange men innan lärde jag få nått i magen efter som jag inte käka nått, så stanna vid kiosken o köpte nått att äta! Snacka lite med Stoffe som kom dit oxå!
Sen drog vi till Mange! Nisse lämna av mig och jag drog in! Jag fick mötas av flaskan mintu som man lärde ta av när man kom!
Dansa men många underbara människor! Sen fanns de ju någon: några som vi störde oss på, av vissa själ och som fatta de och fick höra några fina ord ;) att försöka visa sin "fina" kropp på de sättet funkar inte här ute och många stör sig !
Aja, den drog hem och vi fortsatte drickandet, jägern gled ner fint!
Allt efter att timmarna går och folk av tar kom den härliga dans å sång musiken fram! Vi dansa vi sjöng och hade jätte trevligt!
Fick en bugg lektion av Danne :) haha jag kan inte bugga men kul vare ;)
Fick även stå på alla fyra och torka upp vin o glas efter att lillebror tappat glaset i golvet! Och d resulterade små sår på armen när ska drog med disktranas på golvet!
Men d vart gjort och jag fortsatte dansa!
Grannen matte vart trött och ville börja rulla hem, så tog på mig klackarna och halka ut i bilen!
Och jag slog inte på en ända kvadd med klackarna ikväll! Lite små stolt då jag trodde jag skulle ligga på rygg ett par gånger !

Vissa planer för kvällen gick inte som jag tänkt mig men d skiter jag i! Den planen kan ju höra av sig om de tycker d är värt de !! Haha

Nej ta en cigg o sova kanske!

Tacka alla trevliga underbara för en super kväll ;)
Vill lägga upp vissa roliga bilder jag fotat från kvällen men misstänker att d kan bli ett otroligt liv ! Haha

Av Belinda Andersson - 23 mars 2013 06:39

Idag innan de vart en tipp till stan åkte jag för att hämta mitt linne jag beställt.
Inne i stan skulle Köpa hund mat, och fixa lite annat!
När jag kom till våla vart jag bjuden på mat av Bosse! Kassler i en gå sås o pommes!
Jag vart ansvarig för eldningen, de börja komma folk upp till Bosse! Att min svank höll på att ta kål på mig av smärta! Jag hade/har så otroligt ont!
Smärtstillande hjälper inte, och doktorerna vet inte vad de är för knölar!
När kl börja närma sig halv tio drog jag till kiosken för att köpa cigg! Drog till Micke o sen vidare för
Ännu mer trevligt sällskap!
Massa snack o skratt vart det!

Åkte tillbaka till Bosse, o Stoffe va nog i sitt esse! Han käfta o han högg som en piraja! Och även där veck man sig dubbelt många gånger av skratt!
Att stoffes kommentarer är klockrena kan ingen komma ifrån!
Elle när han sätter sig o diskuterar och omvandlar frågor så han får ett sånt svar som han näst intill vill ha, elle ja försöker o ofta lyckas han!
Även när jag kom tillbaka fick jag sköta eldningen, då vedspisen nästan slockat, Att de alltid blir många timmar man spenderar hos Bosse, man åker inte dit för en timme, blir oftast massa timmar! Men med trevligt sällskap man trivs i så stannar man!

Jag får tacka Alla inblandade för denna super kväll !

Av Belinda Andersson - 22 mars 2013 02:11

Även i dag blåste de isbjörnar de snö o de kräksnöa om vart annat, fick se lite sol i dag iallfall!
Idag vart de en stund på kiosken, men skratt snack o lite irritation i vissa samtals ämnen ! Ja där kan vi diskutera allt mellan himmel o jord :p

Åkte hem o börja plocka lite på över våningen, plocka upp lite från golvet o svanken låste sig o de knacka till, ont gjorde det! Tänkte byta gardiner men hitta inga som jag ville ha! Jag leta på dom ställen de skulle finnas gardiner på men hitta vita gardiner, ljusgröna gardiner, vita med gröna på eller tvärt om, eller gardiner som var från 50 talet!
Jag ville ha mörka gardiner men hitta inga ! Sjukt surt!

Micke kom o tog en kaffe o vi snacka lite skit, han hann inte mer än ut från gårn så kom Marcus o Nisse! O de va dags att prata elmia resan lite lätt!
Vi slog på prison break s4, Marcus åkte hem !
Jag o Nisse låg och kolla en stund till sen drog vi fram o köpte pizza , prova pizzan sen dom renovera den!
Även där prata vi lite elmia med Marcus Robin o Frida!
Drog till kiosken där Nisse hitta choklad ägg i en liten äggkartong!
Jätte söt :)

Åkte hem kolla lite Sons o låg o messa, ozzan skulle prompt ligga brevid mig helst på mig!

Va i väg en sväng o rökte på kvällen!
Trevligt trevligt ;)

Undrar vad morgon dagen har att bjuda på! :) nått roligt får vi allt hoppas på!

Av Belinda Andersson - 21 mars 2013 00:20

Idag blåste det verkligen isbjörnar ute!
Ozzy va inte alls sugen på att vara ute!
Han gjordede han skulle sen sprang han in!
Va lite social i köket en stund innan jag gjorde mig i ordning för att stötta min vän o hennes sambo!
Tog en cigg med Nisse snacka lite o fixa de sista innan jag kunde åka!

När jag skulle hämta nyckeln av syster i stallet ringer en skärrad Nisse o berättar att de står en häst i carporten
Och ville ha hjälp, lite små stressad åkte jag dit och fick se en söt lite ponny! Islandshäst! Jätte snäll var hon!
Men ingen ponny vi kände igen, då både jag o Nisse var stressad fick vi ringa syster och Nisse hämta henne!
Syster gick hem med henne tills vi visste vart den hörde hemma!

Drog järnet mot stan! Stressad var jag!
Hämta upp Elin o drog vidare!
Elin o hennes sambo hade fattat de jobbiga beslutet att ta bort deras älskade hund Sam!
Jag vet själv hur svårt och jobbigt d är! Va i samma sitts för inte så jätte länge sen!
Vi tog ett sista farväl av honom bädda in honom i filtarna!

Efter de vart jag bjuden på mat!
Och vi satt och snacka ett tag!

Rulla hemåt och kom hem, tog ut ozzan så la vi oss i sängen, jag höll på o somna. Att somna slumra till lite där vid nio tiden, men vakna av vibrationerna av ett sms!
Sen fortsatte sms rulla in lite lätt!
Fick besök, bjöd på kaffe o vi snacka lite!
Att för mig nästan Lyckas somna så tidigt va ju otroligt! Jag brukar i vanliga fall vara otroligt rastlös Inge trött alls o kunna vara vaken långt in på morgon kvisten, och en svank som gör d näst in till omöjligt att sova!
Men sömnen tar jag väl igen sen nån gång!
Nu har jag legat o vridit o vänta på mig ett tag, och känner den där känslan av att snart måste jag få något att göra börjar komma, att då bara ligga gör inte saken bättre!
Men men så kan de va!

Av Belinda Andersson - 20 mars 2013 00:08

När jag slog upp ögonen ville jag inte
Kliva ur sängen! De snö, jag har väl Inge emot snön men tycker de räcker nu! De får ta o bli vår nu!
Förra året vid denna tid vare torrt plus grader och Inge snö!

Jag vände mig om och somna om,
o när jag slog upp dom små blå så hade det slutat snöa!

Tog ut ozzan tog en cigg med Nisse
o solen skymta lite grann men de va inte mkt.
Satte mig på kontoret och fixa med d som skulle göras!
Sen vare dags att börja med middan,
Gjorde potatis o köttfärsbiffar!
Men jag tog potatis mos iställe :)

Efter maten la jag mig i soffan med
Ozzy, både han o jag va nog lite rastlösa, han skulle promt ligga på mig
Helst över ansiktet o brösten, lite små tungt att ha 55 kg över sig som inte vet riktigt hur han ska ligga!
Bestämde mig för att att ta ozzy på promenad, de snöa o blåste lite kallt!
Men ozzy sprang över åkrarna, upp och ner för dikerna!
På vägen hem fick man jogga Nisse stod och vänta på gårn, ozzy skulle nosa lite här o var, men när jag sa att Nisse vänta så små sprang han framför mig!

Vi åkte fram o hade lite kiosk häng, alltid lika trevligt måste jag säga :)

Kom hem o ser att jag har en geting i sovrummet? Hallå d är snö och minusgrader!

Att jag skulle få sota för att jag jogga hem de visste jag, men inte denna smärta!

Åkte iväg ännu en gång på kvälls kvisten! Tog en cigg med trevligt sällskap :)

Nu ska jag försöka sova men lär nog få vrida o vända på mig många timmar känns d som!

Ovido - Quiz & Flashcards